آفتاب

دیده‌بان حقوق بشر: در درگیری‌های لیبی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده است

دیده‌بان حقوق بشر: در درگیری‌های لیبی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده است

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد در درگیری‌های چند ماه گذشته در لیبی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اردنی الدستور، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی تازه اعلام کرد شواهدی در دست است که نشان می‌دهد از دسامبر سال 2014 میلادی و آغاز درگیری‌های مسلحانه دست کم به دو پایگاه با بمب خوشه‌ای حمله شده است.

دیده حقوق بشر اعلام کرد بقایای این بمب‌های خوشه‌ای در منطقه ساحلی "بن جواد" واقع در 550 کیلومتری شرق طرابلس و همچنین در شهر سرت یافت شده است.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: پوشش آهنی بر روی بقایای بمب‌های کشف شده نشان می‌دهد که این بمب‌ها به تازگی پرتاب شده‌اند چرا که اگر زمان زیادی از پرتاب آن می‌گذشت این پوشش آهنی دچار زنگ زدگی می‌شد.

این مرکز اعلام کرد که نیروهای وابسته به دولت لیبی این دوپایگاه را اخیرا با بمب‌های خوشه‌ای هدف قرار دادند اما نیروهای دولت لیبی استفاده از این بمب‌ها را از سوی خود تکذیب کردند.

مدیر برنامه سلاح‌ها در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که کشف شواهد جدید در خصوص استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در لیبی موجب نگرانی تمامی کشورها شده و مقامات لیبی باید در خصوص این حوادث تحقیقات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N770431

وبگردی