آفتاب

حزب‌الله: پیروزی‌های ارتش عراق حامیان تروریسم را رسوا کرد

حزب‌الله: پیروزی‌های ارتش عراق حامیان تروریسم را رسوا کرد

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: دستاوردهای ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در پیروزی علیه داعش رسوایی برای کشورهای حامی تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: دستاوردهای ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور، کشورهایی را که همچنان مخفیانه از داعش و تروریسم حمایت می‌کنند رسوا کرده است. هرچه ارتش عراق پیشروی بیشتری می‌کند ناخرسندی و رسوایی برخی کشورها که همچنان بر روی داعش و سرمایه‌گذاری بر دشمنی و جنایت‌های آن حساب باز می‌کنند بیشتر می‌شود.

وی درخصوص موضوع ریاست جمهوری لبنان گفت: لبنانی‌هایی که معتقدند منافعشان در طولانی شدن خلأ ریاست‌جمهوری نهفته است و برای این مساله تلاش می‌کنند تا معادلات را در کشور تغییر دهند در توهمند.

قاووق از همگان خواست تا از ایجاد تنش‌های سیاسی ممانعت کنند تا همگان بر سر انتخاب رئیس‌جمهوری قدرتمند که نماینده همگان باشد و همچنین حمایت از ارتش در برابر تروریست‌ها توافق کنند.

وی گفت: هیچ لبنانی نمی‌تواند اقدامات تکفیری‌ها در عرسال و القلمون را انکار کند. تروریست‌ها منتظرند تا بار دیگر به لبنان تجاوز کنند با این حال لبنان ضعیف نیست و ارتش از طریق پیشروی‌های اخیر خود ثابت کرده که می‌تواند دستاوردهای بزرگ را رقم بزند اما به این شرط که از نظر سیاسی از آن حمایت به عمل آید.

قاووق خاطرنشان کرد: آنچه در القلمون درخصوص اقدامات داعش، جبهه النصره و ارتش آزاد رخ داده نشان می‌دهد که این گروه‌ها همگی در یک جبهه علیه ارتش، مردم و مقاومت هستند و حمایت همگان از لبنان را برای مقابله با این خطر می‌طلبد.

وی افزود: باید از طریق ایجاد وحدت ملی، ثبات و سرعت بخشیدن به حل مشکل خلأ ریاست‌جمهوری در را به روی تکفیری‌هایی ببندیم که از نقاط ضعف لبنان سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N770419

وبگردی