آفتاب

درخواست عثمانی برای ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان توسط دولت

درخواست عثمانی برای ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان توسط دولت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید برای ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان سریع‌تر اقدام کند تا پیش از این شرمنده فرهنگیان نشویم، گفت: باید دولت با توجه به فرهنگیان در راستای کاهش فشار بر زندگی آنان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدقسیم عثمانی در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با تشکر از قوه قضاییه در برخورد با رحیمی‌ها، هاشمی‌ها و سایر آقازاده‌ها، برخورد قاطع با حمله کنندگان ناشناس به مطهری در شیراز را خواستار شد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان، گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر فکری اساسی برای فرهنگیان کند. دولت و مجلس در شناخت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در شعار، هماهنگ و متفقند اما متاسفانه این شناخت و فهم مشترک دولت و مجلس مشکلی از معلمان و آموزش و پرورش را حل نکرده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرهنگیان از احترام خشک و کلامی به خود و جایگاهشان و از بی‌احترامی محتوایی و بی‌توجهی به وضع مالی و معیشتی خود خسته شده‌اند اینکه معلمی شغل انبیاء است و اینکه آموزش و پرورش نهاد انسان‌ساز است بر کسی پوشیده نیست. فرهنگیان بابت توجه کلامی که به خود می‌شود سپاسگزارند، ولی از شرایط مالی و معیشتی خود دلخورند و خود را نزد خانواده و حتی دانش‌آموزان خود شرمنده می‌بینند.

عثمانی با بیان اینکه معلمی که با مشکلات مالی روبه‌رو است، چگونه می‌تواند به دانش‌آموزان چیزی یاد بدهد، گفت: معلمان در حین نوشتن معادلات برای دانش‌آموزان به یاد معادلات چند مجهولی زندگی خود خواهند افتاد و انگیزه و روحیه‌ای نخواهند داشت. فرهنگیان منتظر اقدامات دولت هستند و انتظار می‌رود دولت برای بهبود وضعیت معلمان و فرهنگیان اقدامی اساسی انجام دهند و با مسائلی مانند طرح رتبه‌بندی معلمان بر مشکلات آنها سرپوش نگذارد دولت باید هر چه سریع تر لایحه بهبود معیشت فرهنگیان را به مجلس راهی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با فانتزی خواندن طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: این طرح برای رقابت طراحی شده ولی کسی که از گرسنگی نای حرکت ندارد چگونه می‌تواند مسابقه دهد و رقابت کند. معلمان خود را با شاگردان خود که کارمند بانک، پزشک، نماینده مجلس و وزیر می‌شوند مقایسه می‌کنند و از این تبعیض آشکار به رنج آمده و انتظار دارند دولت و مجلس برای رفع این مشکلات چاره‌ای بیندیشد نه اینکه توپ را به هم پاس دهند.

وی با اشاره به بی‌رغبتی بخش وسیعی از فرهنگیان برای بیمه طلایی، گفت: به دلیل گران بودن بیمه طلایی بسیاری از معلمان انصراف دادند. هیچ بسته حمایتی و معیشتی برای معلمان وجود ندارد، فرهنگیان بازنشسته با حقوق ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان چگونه زندگی کنند. آیا دولت از تورم و فشاری که به مردم وارد می‌شود خبر ندارد و نمی‌داند مردم و فرهنگیان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟ آیا مسئولان خبر دارند که هیچ بسته حمایتی برای کمک به فرهنگیان وجود ندارد؟

انتهای پیام

کد N770342

وبگردی