آفتاب
آقاتهرانی مطرح کرد؛

در مجلسی که گذراندیم نسبت به بعد جسمانی و روحانی چقدر کار کردیم؟

در مجلسی که گذراندیم نسبت به بعد جسمانی و روحانی چقدر کار کردیم؟

یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ این پرسش را مطرح کرد که در سالی که گذشته چقدر به این مقوله توجه کردیم و این دو مساله به کجا رسیده‌اند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مرتضی آقاتهرانی در نطق میان دستور خود با بیان این که 1024 روز از فعالیت مجلس گذشته و تنها 420 روز باقی مانده تاکید کرد: اگر دقت نکنیم فرصت‌های خیر از دست می‌رود باید به فکر محاسبه گذشته و آینده‌مان باشیم.

او ادامه داد: درباره‌ی این که ابعاد انسانی چیست اختلاف وجود دارد اما چیزی که ما از اسلام فهمیده‌ایم این است که انسان دارای دو بعد جدی است. جسمانی و روحانی و یا دنیوی و اخروی. وقتی خداوند ما را خلق کرد یک خلقت دیگر را شروع می‌کند. آنگاه به خودش تبریک می‌گوید که بهترین خالق است چرا که روح انسانی را خلق کرده است.

آقاتهرانی افزود:‌ کمی راجع به این روح انسانی فکر کنید؛ در مجلسی که گذراندیم نسبت به بعد جسمانی و روحانی چقدر کار کردیم؟ چند درصد بحث‌های ما به امورات مادی خودمان و دیگران مربوط می‌شد و چند درصد به امور اخلاقی و روحی مردم؟ چند درصد فریادهامن برای امور معیشتی و چند درصد برای امور سازندگی بود؟

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: سالی که گذشت را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده بودند در این سال این دو مقوله به کجا رسید و در این باره چه کردید؟ بودجه ما چگونه بسته شد؟ چقدر به اقتصاد مقاومتی فکر شد؟ چقدر در این جهت تلاش کردیم؟ اخلاق مجلس چگونه است؟ آیا اخلاق نمایندگی را رعایت می‌کنیم؟ آیا نسبت به قسم‌هایی که خورده‌ایم و توقع‌هایی که در مردم ایجاد کرده‌ایم توجه داشته‌ایم؟ نقاط ضعف و قوت ما کجاست؟

این عضو جبهه پایداری اشاره‌ای به مذاکرات هسته‌ای داشت و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: ما الان با شیطان بزرگی درگیر هستیم. طبق آیه‌ای از قرآن هر پیامبری شیطان‌های جن و انس داشته که با هم حرف می‌زنند و حرف‌های قشنگی می‌زنند. مواظب باشید که یک وقت گولتان نزنند. این که می‌بینیم حضرت آقا اینقدر نگران هستند ما هم دلواپس و البته متهمیم به این دلیل است. اگر خدا می‌خواست میتوانست این شیاطین را نابود کند . این امتحان من و شماست. اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی تحت تاثیر شیاطین قرار می‌گیرند، بدانید که آنها که به آخر ایمان ندارند چنین می‌شوند. امیدوارم که ما ایمان داشته باشیم. مبادا به دنبال جلب رضایت اینها باشیم. اینها شیاطین هستند و اگر توجه نکنیم خدای نکرده ما هم به عاقبت آنها مبتلا می‌شویم. نظام ارزشمند ما باید به دست ما به خوبی حفظ شود و شیاطین منکوب شوند.

آقاتهرانی به تقارن نوروز با ایام فاطمیه نیز اشاره و تاکید کرد:‌ همه ما نسبت به حضرت فاطمه انعطاف و احساس داریم و مراقبت کنیم که عید را آلوده نکنیم و آن را خراب نکنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه نطق خود گفت: صله رحم بسیار خوب است؛ صله رحم فردی ارزشمند است و صلحه رحم جمعی ارزشمند‌تر است. از این جهت نشست اصولگرایان و همگرایی اصولگرایی را تبریک می‌گویم که به دنبال این هستند که وصلت درستی بینشان ایجاد شود.

او همچنین اظهار کرد: نمی دانم چرا هر گاه انقلاب اسلامی جان می‌گیرد چندنفر کافه را به هم می‌ریزند. این بداخلاقی‌ها برای چیست؟ اولا از قوه قضاییه به خاطر ورود قاطع به قضاوت کسانی که برای خودشان حق ویژه قائلند تشکر می کنم. این کار، کار بسیار درستی است. چرا که همه در برابر قانون یکسانند و هیچ کس فرقی با بقیه ندارد.

او ادامه داد:‌ از دولت می‌خواهم فتنه‌های کوچک را جمع کند. هر روز یکی دو نفر چیزی راه می‌اندازند شما هم کمیته‌ای راه می‌اندازید اگر این به صورت زنجیره‌ای ادامه پیدا کند تبدیل به فتنه می‌شود. مگر همه تشکیلات دولتی در دست شما نیست جلوی آن را بگیرید و مقصر را تربیت کنید. این که نمی‌شود. غلط می‌کند کسی به کسی سنگ بزند و بی ادبی کند. دولتی‌ها، مردانه عمل کنید و با غربی‌ها هم درست بروید توی شکمشان. می‌ترسم آنجا هم شل بیایید. گاهی اوقات احساس می‌کنم این شلوغ کاری‌ها که راه می‌افتد اصلا اتفاقی نیست.

انتهای پیام

کد N770325

وبگردی