آفتاب

رئیس پارلمان لیبی: امنیت لیبی بخش جدایی‌ناپذیر امنیت مصر است

رئیس پارلمان لیبی: امنیت لیبی بخش جدایی‌ناپذیر امنیت مصر است

رئیس پارلمان لیبی در طبرق، امنیت ملی کشورش را بخش جدایی‌ناپذیر امنیت مصر خواند. در همین حال، داعش تهدید کرده که دست به حملات بیشتری علیه نیروهای فجر لیبی می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه الأهرام، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در طبرق گفت: رهبران جهان در کنفرانس اقتصادی شرم‌الشیخ مصر از نقش پارلمان و فرماندهان ارتش لیبی در جنگ علیه تروریسم استقبال و بر حمایت سیاسی و نظامی از لیبی تاکید کردند.

رئیس پارلمان لیبی گفت که طرحی را برای تشکیل یک نیروی عربی یکپارچه برای مقابله با تروریسم مطرح کرده که این پیشنهاد مورد استقبال گسترده‌ای واقع شد و اجرای آن در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین روابط لیبی با مصر را روابطی مستحکم و پا برجا توصیف کرد و امنیت ملی لیبی را بخشی جدایی‌ناپذیر امنیت مصر خواند.

در همین حال، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد نیروهای داعش که سرگرم درگیری با نیروهای فجر لیبی در سرت هستند، دست به حملات جدیدی در طرابلس و شهر مصراته نیز زده‌اند.

در همین حال، منابعی در شهر مصراته در غرب لیبی نیز تصریح کردند که در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل اردوگاه یکی از گروه‌های شبه‌نظامیان مسلح، چند تن کشته و زخمی شدند.

همزمان گروه تروریستی داعش تهدید کرد که دست به حملات بیشتری به نیروهای فجر لیبی می‌زند. داعش در توییتر خود نوشته است" آنچه که رخ خواهد داد، شدیدتر و تلخ‌تر خواهد بود."

انتهای پیام

کد N770274

وبگردی