آفتاب

تکلیف مجلس برای تهیه طرح‌های ساخت مساجد و نمازخانه‌ها

تکلیف مجلس برای تهیه طرح‌های ساخت مساجد و نمازخانه‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) معاونت امور مساجد کشور را موظف کردند طرح‌های مورد نیاز را برای ساخت مساجد و نمازخانه‌های جدید کشور تهیه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور ماده 6 این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن معاونت امور مساجد کشور موظف است با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط، طرح‌های مورد نیاز را برای ساخت مساجد و نمازخانه‌های جدید کشور تهیه کند. این طرح‌ها باید دارای تنوع و قابلیت تطابق با مناطق مختلف کشور و مساحت‌های متناسب با اراضی تخصیصی به مسجد و نمازخانه را داشته و شاخصه‌های معماری اسلامی ایران در آن رعایت شده باشد.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب ماده 7 این طرح، کلیه دستگاه های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی، نهادهای عمومی غیر دولتی، مراکز عام المنفعه، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مجموعه‌های ورزشی، مجتمع‌های رفاهی – تفریحی، مالکان تالارها و غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی و همچنین هیأت امنای مجتمع های تجاری را موظف کردند مسجد یا نمازخانه مناسبی را در اماکن مذکور احداث کنند.

براساس تبصره یک این ماده مسئولان و اشخاص مذکور که در اماکن تحت پوشش خود مسجد یا نمایخانه ای دارند، مکلف به نگهداری، نوسازی، تکمیل و تجهیز آن با هزینه خود هستند.

همچنین در تبصره 2 این ماده نیز آمده است: تأیید محل و نقشه مساجد موضوع این ماده بر عهده معاونت است و چگونگی آن براساس آیین نامه اجرایی این قانون تعیین می شود.

انتهای پیام

کد N770235

وبگردی