آفتاب

آرین‌منش: مفاد قراردادها در مذاکرات باید منافع درازمدت ایران را تضمین کند

آرین‌منش: مفاد قراردادها در مذاکرات باید منافع درازمدت ایران را تضمین کند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای شاهد تک صدایی هستیم و تیم مذاکره کننده ایرانی حرفی را می‌زند که مورد تائید نظام و رهبری است، گفت: در طرف مقابل شاهد چند صدایی هستیم. یعنی سنای آمریکا، شخص اوباما ، دولت آمریکا و لابی‌های صهیونیستی هر کدام نغمه ناسازی را متفاوت با هم کوک می‌کنند.

جواد آرین منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای چندمین بار در بیانات خود تیم مذاکره کننده ایرانی را مورد حمایت قرار داده‌اند، اظهار کرد: برای چندمین بار است که رهبری صلاحیت تیم مذاکره کننده را تائید می‌کنند و این می تواند پاسخی باشد برای دلواپسانی که گاهی تیم مذاکره کننده را با عبارت های بسیار سخیف و زشت مورد خطاب قرار می دهند و به جای حمایت، بی دلیل وزیر امور خارجه را به مجلس فرا می‌خوانند.

وی با بیان اینکه گاهی افراد به جای حمایت از تیم مذاکره کننده در تحقق اهداف و رسیدن به منافع ملی،در روند مذاکرات اختلال ایجاد می‌کنند، افزود: باید تیم مذاکره کننده را مورد حمایت قرار دهیم تا طرف مقابل احساس کند تیم ایرانی از پشتوانه قوی از دولت و ملت برخوردار است پس نباید با طرح سوالات واهی و بی اساس چوب لای چرخ مذاکره کنندگان بگذاریم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در ایران مذاکرات از سوی شورای عالی امنیت ملی با خرد جمعی مدیریت می‌شود بنابراین در داخل ایران نگرانی نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده وجود ندارد، خاطر نشان کرد: آن چه نگران کننده است در رابطه با عملکرد طرف مقابل به خصوص آمریکا است چرا که به نظر می رسد در مقایسه با سایر اعضای تیم مذاکره کننده که از اتحادیه اروپا هستند بیشتر ابتکار عمل دست آمریکایی هاست که متاسفانه از استقلال کافی برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه در طرف مقابل مذاکرات هسته ای هماهنگی لازم وجود ندارد، افزود:‌ وقتی نوسانات در تصمیم‌گیری‌ها و تزلزل در سخنانشان وجود داشته باشد نمی توانند اطمینان لازم را در طرف مقابل ایجاد کنند. بنابراین رهبر معظم انقلاب همواره از این بابت ابراز نگرانی کردند که سخنان طرف مذاکره متفاوت است و شاید پایدار نباشد.

این فعال سیاسی اضافه کرد:‌نمایندگان سنای آمریکا اخیرا از ارزش و اهمیت زمانی قرار داد سخن می گویند که تا وقتی رئیس جمهور آمریکا سر کار است قراردادها پایدار می ماند که چنین چیزی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و این نشان از تزلزل طرف مقابل ما در مذاکرات دارد به همین دلیل تا به حال اطمینان جمهوری اسلامی ایران و رهبری را جلب نکرده اند.

آرین منش خاطر نشان کرد: بیانات رهبری هشداری است تا مفاد قراردادها در مذاکرات به گونه ای تنظیم شود که منافع دراز مدت جمهوری اسلامی ایران تضمین و تامین گردد.

انتهای پیام

کد N769893

وبگردی