آفتاب

دفاع رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا از امضای نامه به مقامات ایرانی

دفاع رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا از امضای نامه به مقامات ایرانی

رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا روز یک‌شنبه با دفاع از امضای نامه سرگشاده سناتورها به مقامات ایرانی اعلام کرد جمهوری خواهان باید مانع توافق با ایران شوند که وی آن را توافق بسیار بد نامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میچ مک کانل در گفت‌وگو با خبرگزاری CNN اعلام کرد: رییس‌جمهور به دنبال اقدامی است که از نظر ما یک توافق بسیار بد است و اوباما نمی‌خواهد که کنگره در آن دخالتی داشته باشد و ما نگران این موضوع هستیم.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که در دوران گذشته رابرت بیرد رهبر پیشین اکثریت سنا در سال 1979 در دولت کارتر به مسکو سفر کرد تا به مقامات روسی اعلام کند که سنا می‌تواند معاهده هسته‌ای سالت 2 را متوقف کند.

میچ مک کانل، ادامه داد: من فکر نمی‌کنم این اتفاق اشتباه باشد و این اقدام مناسبی بود تا مقامات ایرانی را مطلع کنیم که کنگره می‌تواند درباره برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.

وی افزود: سنا به زودی به طرحی رای خواهد داد که این اجازه را به کنگره می‌دهد که بر هرگونه توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران نظارت داشته باشد.

چندی پیش 47 سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایرانی اعلام کردند که کنگره توافق هسته‌ای را تصویب نخواهد کرد. این نامه واکنش‌های بسیار شدیدی در داخل آمریکا توسط کاخ سفید و مقامات آمریکایی به همراه داشت هم‌چنین برخی از اعضای گروه 1+5 نیز انتقاد خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N769653

وبگردی