آفتاب

تعطیلی گود "سیاه کوه" از فردا / تبدیل سیاه کوه به تفرجگاه تا پایان بهار 94

تعطیلی گود "سیاه کوه" از فردا / تبدیل سیاه کوه به تفرجگاه تا پایان بهار 94

شهردار منطقه 15 تهران با بیان این که 25 اسفند آخرین تخلیه نخاله ساختمانی و زباله در گود سیاه کوه انجام می‌شود، افزود: ممنوعیت تخلیه نخاله از26 اسفند آغاز می شود و تا پایان خرداد سال آینده این محل به تفرجگاه و فضای سبز تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری ایسنا، علی اکبر انجمنی در این خصوص افزود: با پیگیری های انجام شده گودسیاه کوه با وسعت 600 هکتار که هم اکنون با تخلیه روزانه 1200 تا 1400 کامیون نخاله ساختمانی به کوه سیاه کوه تبدیل شده است، جمع آوری می شود.

وی در خصوص مشکلات زیست محیطی این گود بیان کرد: در سال گذشته بیش از 150 ساعت جلسه برای تعطیلی این محل با نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس مصوبه ای تنظیم شد که از 25 اسفند ماه با تخلیه آخرین کامیون‌های نخاله فعالیت این گود متوقف می شود و از تاریخ 26 اسفند ماه از تخلیه نخاله در گودسیاه کوه جلوگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی گود سیاه کوه گفت: تا پایان بهار 94 این گود تبدیل به تفرجگاه خواهد شد و در این راستا بیش از 17 هزار نهال و 3 هزار درخت مثمر در این محل کاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبدیل گود سیاه کوه به تفرجگاه درسه مرحله و درسه فاز انجام خواهد شد.

انجمنی در خصوص بزرگراه امام علی در منطقه 15 گفت: رمپ و لوپ‌های ادامه بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار تا سوم خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه 15 در پایان اظهارکرد: اگر تعریض گردنه تنباکویی و سه راه سیمان نیز انجام شود، مشکل شهروندان درباره ترافیک 2 - 3 ساعتی دراین مسیر رفع می شود.

انتهای پیام

کد N769623

وبگردی