آفتاب

دیدار فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی با قائم مقام وزیر امور خارجه ایران

دیدار فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی با قائم مقام وزیر امور خارجه ایران

شهاب علوی، فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی که برای دیدار با مقامات کشوررمان به تهران سفر کرده است با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر مشاور رییس‌جمهور اندونزی به کشورمان، روابط ایران و اندونزی را تاریخی، دوستانه و رو به گسترش توصیف و با اشاره به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اندونزی ابراز امیدواری کرد در دوره جدید، زمینه لازم برای گسترش مناسبات دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

سرمدی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در سال آتی در تهران گفت ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی از جایگاه مهمی در این جنبش برخوردار بوده و لازم است در بالاترین سطح به مشورت‌های سیاسی خود ادامه دهند.

او افزود: علاوه بر موضوعات بین‌المللی، توجه به مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و ارتقای حجم روابط تجاری می‌تواند در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه مقابله با افراط‌گرایی و مبارزه با تروریسم را از جمله وجوه همکاری مشترک برشمرد و گفت: با همکاری در این زمینه می‌توان چهره واقعی از اسلام را معرفی و بدین شکل با افراط‌گرایی مقابله کرد.

وی تاکید کرد ایران نگاه ویژه به اندونزی داشته چرا که معتقد است توسعه همکاری‌های مشترک برای جهان اسلام و صلح و ثبات در نقاط مختلف مفید است.

شهاب علوی نیز در این دیدار ضمن تسلیم دعوت‌نامه وزیر خارجه اندونزی خطاب به دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به اندونزی به منظور حضور در کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی در جاکارتا، گفت: هدف این کنفرانس، احیای روحیه همکاری، تحکیم و تقویت روابط میان کشورهای آسیا و آفریقا است.

شهاب علوی افزود: اندونزی مشتاقانه آمادگی دارد با برداشتن گام‌های اساسی، در زمینه معرفی اسلام اعتدالی و نیز مقابله با هر گونه مظاهر افراط‌گرایی و بنیادگرایی اسلامی همکاری کند.

انتهای پیام

کد N769556

وبگردی