آفتاب

عراقچی: هر توافقی باید مورد تأیید شورای امنیت قرار گیرد

عراقچی: هر توافقی باید مورد تأیید شورای امنیت قرار گیرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: هر توافقی که میان ایران و1+5 حاصل شود، باید مورد تایید شورای امنیت قرار گیرد.

عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لوزان افزود: وقتی این توافق به تایید شورای امنیت رسید، از نظر حقوق بین الملل یک الزام برای همه دولت ها محسوب می شود که لازم الاجراست.

عراقچی با بیان اینکه در صورت رسیدن به توافق، این توافق چندجانبه خواهد بود، گفت: دور جدید مذاکرات از امروز رسما آغاز می شود و ماموفق شدیم در دو دور گذشته به پیشرفت های نسبتا محدودی برسیم ،امیدواریم که این دور هم این پیشرفتها ادامه یابد.

وی به دیدار دوجانبه ایران و آمریکا و دیدارهای روز دوشنبه آقای ظریف با طرف های اروپایی در بروکسل نیز اشاره کرد و گفت: از روز سه شنبه در لوزان در سطوح مختلف دوجانبه و چند جانبه مذاکرات پیگیری خواهد شد.

عضوارشد تیم هسته ای ایران تصریح کرد: تلاش می کنیم بتوانیم دراین مدت فاصله ها را در بخش اختلافات کم کنیم.

عراقچی در پاسخ به برداشته شدن تحریم ها هم گفت: تحریم ها یکی از موضوعات جدی مذاکرات است و ما همواره تاکید کرده ایم در هیچ موردی توافق صورت نمی گیرد مگر اینکه در همه موضوعات به توافق برسیم.

معاون وزیر خارجه در پایان گفت: ما به توافق به عنوان یک بسته نگاه می کنیم که باید در داخل این بسته همه چیزی با جزئیات آن توافق شود.

 

23503

کد N769471

وبگردی