آفتاب
آیت الله ملک حسینی:

مدیریت مصلحت محور و کلان نگر باشد/حرمت گذاری اجتماعی تقویت شود

مدیریت مصلحت محور و کلان نگر باشد/حرمت گذاری اجتماعی تقویت شود

همدان- نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت باید مصلحت محور و کلان نگر باشد، گفت: مدیریت منفعت محور، نابودی مدیریت را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ظهر یکشنبه در مراسم شورای اداری استان همدان با بیان اینکه استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران همواره در برابر شرارت های کافران و دشمنان ایستاده است، اظهار داشت: شهر نهاوند به عنوان نقطه جنگ و سدی در برابر کافران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استاندار همدان به عنوان عنصر مستقل می تواند استان همدان را از مخمصه های اجتماعی عبور دهد و همدان را به کشور معرفی کند، عنوان کرد: به طور کلی سه نوع معرفت برای انسان وجود دارد که شامل معرفتی که نسبت به خداوند و مبدا هستی بوده و معرفتی نسبت به جایگاه و درون انسان و معرفتی نسبت به انسان هایی که پیرامون ما هستند می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویر احمد و عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه اخلاقی که منشا الهی دارد باید به عنوان اخلاق برتر شناخته شود، افزود: نکته مهم این است که اگر کسی خدا را شناخت رفتار موحدانه پیدا خواهد کرد و ظهور فسق و فجور معلول جهالت نسبت به خدا است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به آنچه که عمل می کند علم داشته باشد، عنوان کرد: مدیران استان همدان تا مادامی که نسبت به مشکلات استان و نهاد تحت مدیریت خود شناخت نداشته و تا زمانیکه راه حل خروج از مشکلات را ندانند هرگز نمی توانند عزم خروج از مشکلات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه انسان در زمان گناه معرفت خود نسبت به خداوند را فراموش می کند، عنوان داشت: چنانچه انسان خدا را مالک بر همه اعضا و روح خود بداند هرگز گناه نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویر احمد و عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هدف خدمت به مردم باید برای رضای خدا باشد، ابراز داشت: اگر در نظام جمهوری اسلامی و در سایه ولایت فقیه با این هدف خدمت کنید و کار را نه برای مکنت بلکه برای رضای خدا انجام دهید پاداش بالاتری دست خواهید یافت.

ملک حسینی در ادامه سخنانش گفت: چنانچه در انجام کارها هدف نتیجه عمل باشد و انسان برای خدا کار کند رشد و تعالی در زندگی و پست و مقام و رشد او پاداش کار خالصانه وی است.

وی با بیان اینکه کسی که دنیا را بشناسد زهد می ورزد، بیان داشت: زهد صوفیانه همیشه ایران را به نکبت کشیده و هرگاه این گرایش ایجاد شد ایران نابود شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویر احمد و عضو مجلس خبرگان رهبری در این مورد ادامه داد: اما زمانیکه حکام در کنار فقها بودند ایران آباد شده است.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه حرکت و تلاش زهد حقیقی است، عنوان کرد: باید برای ایجاد محیط امن برای کار سیاسی و فرهنگی و اقتصادی تلاش کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگرکسی انسان ها را بشناسد به تنهایی عمل خواهد کرد و حاضر نخواهد شد تا بر اساس منفعت انسان ها زندگی خود را نابود کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویر احمد و عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریتی باید عزم الهی را به کار گرفت، افزود: اگر بر خواست و منفعت مردم عمل کنید هیچ کاری نمی توانید انجام دهید چرا که خواست ها و منافع مردم مختلف است.

ملک حسینی اظهار داشت: مدیریت منفعت محور یعنی نابودی مدیریت و بنابراین مدیریت باید مصلحت محور و کلان نگر باشد.

وی ادامه داد: اگر انسان سرنوشت و تصمیم خود را با منافع انسان ها گره بزند سقوط می کند و از این رو کسی که انسان ها را بشناسد بر مبنای مصلحت رفتار می کند.

ملک حسینی در پایان سخنانش ابراز داشت: اگر قرار است سرمایه گذاری در استان همدان نتیجه دهد باید حرمت گذاری اجتماعی در استان تقویت شود.

 

کد N769303

وبگردی