آفتاب

تاکید اسماعیلی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری

تاکید اسماعیلی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری

آخرین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی برگزار شد.

آخرین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به روایتی از حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: هر روزی که بر انسان می گذرد، در روز جدیدی است که هم ما در برابر این ایام مسئولیت داریم و هر یک از این روزها هم شاهد اعمال و رفتار ما بوده و نزد خداوند متعال شهادت خواهند داد و بر این اساس ما هم باید، با این ایام و روزگار، خوب رفتار کنیم و در هر یک از این روزها اعمال خوب و شایسته را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: سال 1393 سپری شد و ما فرصت‌هایی را از دست دادیم. باید تلاش کنیم که از فرصت‌های پیش رو به‌ویژه سال جدید حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره گزارش ارائه شده پیرامون پدافند غیرعامل در جلسه تاکید کرد: لازم است موارد مربوط به IT حتماً با مرکز انفورماتیک قوه قضائیه هماهنگ شود و موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای دادگستری استان تهران که وفق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسعه بیشتری خواهد داشت، به دقت مدنظر قرار گیرد و ضمناً در خصوص برنامه هایی که به ما مربوط باشد در حد توان کمک خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در زندان‌های استان اظهار کرد: ضمن تلاش در جهت رفع موانع مالی باید با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی همچون تعلیق مجازات و آزادی‌های مشروط از ناحیه قضات محترم در جهت کاهش جمعیت کیفری گام‌های مثبتی برداشت و اجرای دقیق بخشنامه مرخصی نوروزی ریاست محترم قوه قضائیه نیز در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی در رابطه با تعیین تکلیف بیماران زندانی صعب العلاج اظهار کرد: بهتر است بهداری زندان ها با شناسایی این افراد به فوریت برایشان پرونده بالینی مناسب تشکیل داده و پس از کسب دستور قضایی و انجام معاینه لازم از سوی پزشکی قانونی، راجع به آنان تعیین تکلیف شود.

مطابق با دستور کار تنظیمی جلسه در این نشست تعدادی از اعضاء به بیان اخبار مربوط به حوزه مسئولیت خود پرداختند و سپس مصوبات نشست های گذشته پیگیری شد و حسب مورد بعد از انجام مباحث کارشناسی لازم تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

انتهای پیام

کد N769275

وبگردی