آفتاب
گنجی فرد بیان کرد:

بهره مندی ۷۵۰هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی علوم پزشکی بیرجند

بهره مندی ۷۵۰هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی علوم پزشکی بیرجند

بیرجند-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر۷۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گنجی فرد صبح یکشنبه در دیدار سفیر افغاستان با روسای دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با پوشش جمعیتی ۷۵۰ هزار نفر دارای ۴۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۵۳ مرکز  شهری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت بیمارستان دانشگاهی و دو بیمارستان غیر دانشگاهی به بیماران استان خدمت رسانی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فعالیت ۲۰۶ پزشک متخصص در استان، بیان کرد: همچنین هم اکنون تعداد ۱۳ پزشک فوق تخصص، ۲۶ دندانپزشک متخصص و ۱۰۵ داندانپزشک عمومی در استان فعالیت می کنند که همه آن ها  دانشگاهی هستند.

به گفته گنجی فرد ۲۴درمانگاه  در استان به بیماران خدمت رسانی می کنند که ۱۰ مورد از این درمانگاه ها دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به فعالیت دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، افزود: ماهانه حدود ۵۰ بیمار در این دپارتمان جراحی می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، جراحی بیماران ترومای جمجمه و ستون فقرات، آنومالی های مادرزادی، تومورهای مغزی، تومورها و ضایعات قاعده جمجمه و ترمیم و بازسازی آن،   بیماری های دیسک و مهره، تومورهای نخاع و اختلالات مادرزادی را از جمله فعالیت های این دپارتمان عنوان کرد.

گنجی فرد اظهارکرد: بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با ۳۴ تخت و امکانات کامل درمانی و تشخیصی از جمله  سی تی اسکن اسپیرال در پذیرش بیماران ترومای مغز و ستون فقرات فعالیت دارد.

کد N769153

وبگردی