آفتاب

درخواست پناهندگی معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون از آمریکا

درخواست پناهندگی معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون از آمریکا

معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون در سفارت آمریکا درخواست پناهندگی داده است و گفته شده تا زمانی که پرونده پناهندگی وی بررسی شود، در مکان نامعلومی به سر خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سام سومانا" 52 ساله ماه جاری از سمت معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون و رهبری "حزب کنگره تمام مردم" به علت آنچه که "فعالیت‌های ضد حزبی از جمله تحریک خشونت" توصیف شد، اخراج شده است.

به گفته یکی از نزدیکان سومانا، وی هم‌اکنون در مکان نامعلومی به سر می‌برد و منتظر جواب سفارت آمریکا درباره درخواست پناهندگی برای خودش و همسرش است. سربازان کاملا مسلح روز شنبه به سکونتگاه وی حمله کردند اما وی را نیافتند و از منزل وی اسنادی را خارج کردند.

با این حال معاون سخنگوی دولت اعلام کرد، معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون را هیچ چیزی تهدید نمی‌کند و اظهاراتی مبنی بر اینکه جان سومانا و همسرش در خطر است، صحت ندارد.

حزب وی نیز اطلاعاتی مبنی بر اینکه وی تهدید و یا خانه‌اش تخریب شده باشد، رد کرده و تاکید کرد که اتهامات وارد شده به سومانا مایه خجالت حزب است. اخراج وی در تاریخ ششم مارس اعلام شد.

وی همچنین به عنوان مسوول ناآرامی‌های منطقه شرقی کونو معرفی شده و حزبش معتقد است که وی می‌خواسته حزب سیاسی جدیدی راه‌اندازی کند. اخراج معاون رئیس‌جمهوری سیرالئون چند روز پس از آن انجام شد که وی به دلیل ابتلای یکی از محافظانش به بیماری ابولا خود را قرنطینه کرده بود.

انتهای پیام

کد N769149

وبگردی