آفتاب

۱۵ هزار جنگجوی عراقی برای آزادسازی شهر‌ها از داعش آماده می‌شوند

۱۵ هزار جنگجوی عراقی برای آزادسازی شهر‌ها از داعش آماده می‌شوند

سرتیپ خلف ابراهیم الجبوری، فرمانده نیروهای مردمی در کرکوک روز یکشنبه اعلام کرد، ۱۵ هزار رزمنده از عرب‌های سنی و دیگر مردم عراق، برای آزاد سازی شهرهای این کشور از گروه داعش خود را آماده می‌کنند.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه، سرتیپ خلف ابراهیم الجبوری، فرمانده نیروهای مردمی در کرکوک روز یکشنبه ۱۵-۳-۲۰۱۵ اعلام کرد، ۱۵ هزار رزمنده از عرب‌های سنی و دیگر مردم عراق، برای آزاد سازی شهرهای این کشور از گروه داعش خود را آماده می‌کنند.

به گفته این فرمانده این نیرو‌ها در آینده نزدیک مناطق حویجه، شرقات و روستاهای جنوب کرکوک را از وجود داعشی ها پاکسازی خواهند کرد.

 الجبوری افزود: «رزمنده گان نیروهای مردمی هم اکنون آماده‌اند تا به محض رسیدن اسلحه و تجهیزات لازم با هماهنگی ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد عراقی، حمله به منطقه حویجه و دیگر مناطق را آغاز کنند ».

در همین راستا قاسم الاعرجی، عضو کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق از حضور ۱۰ هزار شبه نظامی سنی در نیروهای مردمی استان صلاح الدین، خبر داد.

الاعرجی فاش کرد که تاکنون حدود یک هزار نفر از نیروهای مردمی عراق در درگیری با شبه نظامیان داعش جان خود را از دست دادند.

الاعرجی از کسانی که نیروهای مردمی عراق را «شبه نظامیان غیرقانونی» می‌نامند انتقاد کرد و گفت: «نیروهای مردمی، نیروی نظامی‌اند آن‌ها برای آزاد سازی سرزمینشان از وجود تروریست‌های بی رحم به استان‌های شمال و غرب عراق آمدند این‌ها فرزندان ملت عراق هستند و به کمک هموطنان خود برای رهایی از داعش به اینجا آمدند».

52261

کد N768972

وبگردی