آفتاب

خالده‌ ضیاء به کمپین سرنگونی دولت بنگلادش ادامه می‌دهد

خالده‌ ضیاء به کمپین سرنگونی دولت بنگلادش ادامه می‌دهد

رهبر اپوزیسیون بنگلادش در اولین سخنان ضد دولتی خود به عزل دولت کنونی متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالده ضیاء، رهبر اپوزیسیون بنگلادش گفت که به کمپین خود برای سرنگون کردن دولت ادامه می‌دهد.

سخنان وی در اولین حضور علنی وی در جمع حامیانش و رسانه‌ها در داکا برگزار شد و این اتفاق پس از آن رخ داد که وی چند هفته در دفترکارش محبوس شده بود. اگرچه این ممنوعیت هنوز هم پا برجاست اما مقام‌های بنگلادش برای اولین بار به وی اجازه سخنرانی دادند و خالده ضیاء خواستار ادامه اعتراضات ضد دولتی و مسدود شدن خیابان‌ها شد.

بلوکه شدن خیابان‌ها در آستانه یک سالگی است و همین اقدام موجی از اعتراضات را به راه انداخت که در سال گذشته بیش از 110کشته داد. خالده ضیاء که دو دوره نخست وزیر بود از کنفرانس خبری خود برای انتقاد از شیخه حسینه، نخست وزیر کنونی استفاده کرده و وی را به اداره کشور "تک حزبی" متهم کرد و گفت که وی از برگزاری انتخابات جدید طفره می‌رود. رهبرحزب ملی‌گرای بنگلادش که ازشرکت در انتخابات 2014 خودداری کرده، گفت: آنها علنا سیستم تک حزبی در این کشور به راه انداخته‌اند. اگر ما با آن مبارزه نکنیم، آزادیمان به خطر می‌افتد. اعتراضات ما تا زمان رسیدن به نتیجه منطقی ادامه می‌یابد. این بحران تنها پس از برگزاری انتخابات جامع که زیر نظر دولت بی‌طرف و خنثی باشد حل می‌شود.

انتهای پیام

کد N768881

وبگردی