آفتاب
‌تا دو سال آینده؛

قطعه دوم پروژه حرم تا حرم‌ به بهره‌برداری می‌رسد

قطعه دوم پروژه حرم تا حرم‌ به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تعهداتی که منعقد شده است حداکثر طی 2 سال آینده این 200 کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه 150 کیلومتر از پروژه حرم تا حرم ساخته شده است، افزود: این مسافت که از سمت قم ساخته شده است، در چند هفته گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 200 کیلومتر دیگر این پروژه در تعهد و قرارداد قرارگاه خاتم الانبیاست، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، وزیر راه و شهرسازی قول قطعی داد که قطعه دوم این پروژه که قرار بود از محدوده استان سمنان در منطقه گرمسار اجرایی شود، در استان خراسان رضوی اجرا و آغاز شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه تا انتهای حوزه استحفاظی استان خراسان رضوی را شامل می‌شود، یادآور شد: 200 کیلومتر باقیمانده از ابتدای سال آینده یعنی از بهار 94 شروع خواهد شد و تا انتهای مسیر ادامه خواهد داشت.

سبحانی فر ادامه داد: بر اساس تعهداتی که منعقد شده است طی 1.5 ‌یا حداکثر 2 سال آینده این 200 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه از منابع ملی است، خاطرنشان کرد: 60 درصد اعتبارات این پروژه با مشارکت بخش خصوصی، 30 درصد از وزارت راه و شهرسازی تامین شده و بخش دیگر اعتبارات مربوط به عوارضی می‌شود که از ماشین‌هایی که در آینده از مسیر عبور می‌کنند، گرفته و تامین می‌شود.

انتهای پیام

کد N768807

وبگردی