آفتاب

اولین حمله داعش به شبه نظامیان فجر لیبی/داعش شهرکی در نزدیکی "سرت" را به تصرف خود درآورد

اولین حمله داعش به شبه نظامیان فجر لیبی/داعش شهرکی در نزدیکی "سرت" را به تصرف خود درآورد

گروه تروریستی داعش دست به حمله‌ای علیه مواضع شبه‌نظامیان فجر لیبی در شرق شهر سرت زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این حمله داعش به شبه‌نظامیان فجر لیبی در نزدیکی منطقه النوفلیه در شرق شهر ساحلی سرت، نخستین حمله داعش به این شبه‌نظامیان به شمار می‌آید.

در همین حال، یک نیروی وابسته به شبه‌نظامیان فجر لیبی که در نزدیکی سرت مستقر هستند تلاش کردند تا به محل این درگیری‌ها بروند اما تروریست‌های داعش با آنها مقابله کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌های شدید دست‌کم یک تن کشته شده و چند تن دیگر زخمی شدند.

الجزیره اعلام کرد که این درگیری‌ها برای کنترل بر اسکله‌های نفتی صورت گرفت.

یک منبع نزدیک به نیروهای فجر لیبی نیز گزارش داد که این نیروها تلاش تروریست‌های داعش برای منفجر کردن یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه هراوه در شرق سرت را ناکام گذاشتند.

در همین حال، در منطقه نفتی الهلال در شرق سرت از دسامبر درگیری‌هایی برای تصرف بزرگترین اسکله‌های نفتی که السدر و راس لانوف هستند، صورت می‌گیرد.

حامیان دولت نجات ملی به ریاست عمر الحاسی می‌گویند که بسیاری از کسانی که حمایت‌شان را از داعش در منطقه سرت اعلام کرده‌اند از حامیان پیشین معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هستند و آنها از حمایت در این منطقه برخوردارند.

در همین حال، روزنامه الیوم السابع گزارش داد که تروریست‌های داعش منطقه هراوه (75 کیلومتری غرب سرت) را در شمال لیبی تحت تصرف خود درآوردند.

به گفته شاهدان عینی، ماه گذشته نیروهای داعش اکثر ساختمان‌های دولتی و دانشگاه و ساختمان رادیو و تلویزیون را تحت تصرف خود درآورده بودند.

شاهدان عینی تصریح کردند که تروریست‌های داعش پس از حمله به این منطقه تعدادی از خانه‌ها را آتش زدند.

انتهای پیام

کد N768760

وبگردی