آفتاب

علوی: خانه تکانی در قوانین اقتصادی مهمتر از وجهه سیاسی برای سال آخر فعالیت مجلس است

علوی: خانه تکانی در قوانین اقتصادی مهمتر از وجهه سیاسی برای سال آخر فعالیت مجلس است

یک نماینده مجلس گفت: باید در قوانین دست و پاگیر که نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند در سال آخر فعالیت مجلس نهم تجدید نظر شود.

سید احسن علوی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص سال جدید که سال آخر فعالیت مجلس نهم است گفت:مهمتر از خانه تکانی سیاسی مجلس خانه تکانی برای توجه بیشتر به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است که باید محور جدی پیگیری های مجلس در سال آخر فعالیت باشد.
نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران در مجلس نهم افزود: برای ورود به سال جدید، به سنت ایرانی خانه تکانی انجام می شود که باید درهمه رفتارهای انسان ها لحاظ شود.
وی تصریح کرد:این خانه تکانی،هم در رفتارانسان ها وهم عملکرد آن شخص لازم است .بايد مشخص شود که عملکرد خود شخص ویا مجموعه اش و یا در سیستمی که در یک سال کار می کند چه اقداماتی صورت گرفته و چه اشتباهاتی انجام داده است.
این عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:بی تردید مجلس نیز باید نسبت به موضوعی ماننداقتصاد مقاومتی،معیشت مردم و مشکلات و مسائل درسطح جامعه وعملکردخودش به مناظره بنشیند.
وی افزود:نوعی ریکاروی وتجدید نظر نسبت به وضع قوانین و قوانینی که دست و پاگیر است ونمی تواند مشکلات مردم و جامعه را حل کند و دوباره یک ذهنیت، طرح ها و قوانین دیگر را به عنوان قوانین اساسی وضع کند تاجامعه نسبت به آن چیزی که لازم است و نیاز دارد آگاه و موفق شود.
رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد:به هرحال مشکلات کاملا مشخص اند و دربسیاری بخش ها مشکلات بیشتر شده که نیازمند یک تحقیق و بررسی کامل در زمینه مشکلات، مخصوصا مشکلات اقتصادی مردم است.
وی افزود:بحث اشتغال برای جوانان،ازدواج و موضوعاتی از این قبیل در جامعه خودنمایی می کند که قطعا باید با رویکرد جدید و اقتصاد مقاومتی تمام این مسائل را حل کرد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:دراین زمینه قوه مقننه و با همکاری قوه مجریه می توانند در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارند.
وی در خصوص این که مجلس نهم در سال آخر فعالیت خود چه کار ویژه ای می تواند انجام دهد خاطر نشان کرد:اساسی ترین موضوعی که مجلس قطعا بر روی آن کار خواهد کرد و باید انجام دهد بحث برنامه توسعه ششم است که باید طرح ها و موضوعات جدید مورد بررسی قرار بگیرند.
وی گفت:به نظر من باید تمرکز جدیدی بر روی قوانین و دستورالعمل هایی که ترمزی برای اجرا بوده و در واقع کارها را تسهیل نمی کنند انجام شود.
علوی با اشاره مجدد به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند درصورت اجرای صحیح و سریع، کشور را در شرایط فعلی جهانی که امروز با آن سر و کار داریم والبته تحریم ها بیمه کند.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم در خصوص خانه تکانی سیاسی مجلس برای ورود به سال انتخابات تصریح کرد:مجلس در واقع سال اخر فعالیت خود را شروع می کند و موضوع انتخابات دوره بعدی را نیز درپیش دارد که مهمترین موضوع سال آینده کشور است.
علوی افزود:البته به نظر من فارغ از تمام این مسائل و یا بگوییم در کنار این مسائل قطعا اساسی ترین موضوعاتی که مجلس با آن دست به گریبان است انتخابات و یا شرایط سیاسی مجلس و خانه تکانی آن نیست بلکه اشتغال جوانان و مسائل اقتصادی و معیشیت مردم واقعا باید به جد در سال آخر فعالیت مجلس نهم مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد و به اقتصاد جامعه و رفع مشکلات جوانان بهای بیشتری داده شود.
2929

کد N768546

وبگردی