آفتاب
امانی:

نامه اعضای کنگره آمریکا برای مصرف سیاست داخلی این کشور بوده است

نامه اعضای کنگره آمریکا برای مصرف سیاست داخلی این کشور بوده است

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: نامه 47 تن از اعضای کنگره ‌آمریکا به مقام معظم رهبری بیشتر جهت مصرف سیاست داخلی این کشور و برای رقابت حزبی بوده است.

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: نامه 47 تن از اعضای کنگره ‌آمریکا به مقام معظم رهبری بیشتر جهت مصرف سیاست داخلی این کشور و برای رقابت حزبی بوده است.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده و شخص وزیر امور خارجه کشورمان دیپلمات‌های خوشنام و آشنا به روابط بین‌الملل هستند. تا امروز نیز منتقدان عملکرد آنها را خوب ارزیابی کرده‌اند.

وی ادامه داد: همگان می‌دانند که بحث مذاکرات کشور ما فراقوه‌ای است و با هدایت و نظارت شخص رهبر معظم انقلاب پیش می‌رود. خوشبختانه ایشان اطمینان‌شان به تیم مذاکره کننده را بارها اعلام کرده‌اند. از زمان دولت اصلاحات تعامل با جهان در وزارت خارجه شکل گرفت اما متأسفانه بعد از آن تقابل با دنیا جایش را گرفت و از طرفی هم این اتفاق مقارن شد با روی کار آمدن تندروها در جهان.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: حالا که نوبت به تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی رسیده مردم باید بدانند که این تیم نه می‌تواند و نه می‌خواهد که خارج از منافع مردم و نظام و دور از نظر رهبری توافقی انجام گیرد. باید به این تیم خسته نباشید بگوییم. تندروها نیز می‌دانند که گام‌های مثبت مذاکره کنندگان روز به روز فضا را برای رفتارها و اعمال آنها تنگ می‌کند. به همین جهت است که به هر صورتی مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامه 47 تن از اعضای کنگره آمریکا به رهبر معظم انقلاب، گفت: باید دانست که همه قدرت آمریکا صرفاً دست یک رکن نیست. هر دولتی موافقان و مخالفانی دارد. دولت آقای اوباما نیز با مخالفانی در کنگره و سنا روبرو است. این‌که اعضای کنگره به ایران نامه می‌نویسند چیز تازه‌ای نیست و در مجلس ششم نیز نامه‌ای به نمایندگان نوشتند و برای برخی ارتباطات اعلام آمادگی کردند. اما چون اعتمادسازی وجود نداشت توجهی به آن نشد.

امانی همچنین تصریح کرد: حالا نیز به نوعی می‌توان این نامه را به عنوان مصرف داخلی مخالفان آقای اوباما در رقابت سیاسی داخلی این کشور دانست. در کشوری مثل آمریکا تفاوت نظر میان مخالفان و موافقان کاملاً مشهود و قابل تفکیک است. ضمن این‌که یک کشور واحد به حساب می‌آید اما تفاوت‌ها و تعارضاتشان قابل مشاهده است.

وی در پایان گفت: در زمان مذاکرات دولت ایران و آمریکا باید تعادلی بین اتفاقات سیاسی و مذاکرات هسته‌ای برای افکار عمومی‌شان ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد N768506

وبگردی