آفتاب

آغاز رزمایش 10 روزه نیروهای مسلح ونزوئلا

آغاز رزمایش 10 روزه نیروهای مسلح ونزوئلا

دولت ونزوئلا رزمایش‌های نظامی 10 روزه خود را با مشارکت جنگنده‌ها و خودروهای زرهی و استفاده از موشک‌ها آغاز کرده است و این در حالی است که رئیس جمهوری این کشور می‌گوید که برای حفاظت از افزایش تهدیدهای آمریکا برگزاری این رزمایش‌ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نزدیک به 100 هزار تن از اعضای نیروهای مسلح ارتش ونزوئلا در این رزمایش 10 روزه در سراسر این کشور شرکت کرده‌اند.

وزیر دفاع ونزوئلا در مراسم آغاز این رزمایش‌ها در کاراکاس گفت: تحریم‌های آمریکا یک تهدید جدی برای دولت کارکاس و نیروهای مسلح ونزوئلا محسوب می‌شود و ما باید خودمان را برای تضمین استقلال کشور آماده کنیم.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در سخنرانی که برای سراسر کشور ونزوئلا پخش شد، توانایی‌های ارتش کشورش را در نخستین روز از برگزاری این رزمایش که روز شنبه صورت گرفت تحسین کرد و گفت: ما ارتشی داریم که به بهترین شکل ممکن می‌تواند صلح را در ونزوئلا تضمین کند.

وی ادامه داد: امپریالیسم آمریکا هیچگاه جرات نمی‌کند تا پایش را در ونزوئلا بگذارد.

در همین حال دولت واشنگتن ادعای مادورو را درباره اینکه آمریکا می‌خواهد دولت کاراکاس را تضعیف کند رد کرده و به وی تاکید کرد تا بر مشکلات داخلی ونزوئلا تمرکز بیشتری داشته باشد.

روز شنبه نیز بلوک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به "اوناسار" قرار گرفتن نام ونزوئلا توسط آمریکا در لیست کشورهای تهدیدکننده دولت واشنگتن را رد کرد. رهبران کوبا، بولیوی و اکوادور بار دیگر اقدامات واشنگتن علیه دولت ونزوئلا را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N768442

وبگردی