آفتاب
«دوران سلطه‌وری واشنگتن در آمریکای لاتین به پایان رسیده است»

رییس‌جمهور بولیوی: اوباما از ونزوئلا عذرخواهی کند

رییس‌جمهور بولیوی: اوباما از ونزوئلا عذرخواهی کند

رییس‌جمهور بولیوی اعلام کرد: اوباما باید برای جلوگیری از بیشتر شدن احساسات ضدآمریکایی، از کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اوو مورالس، رییس‌جمهور بولیوی در آستانه نشست سالانه سازمان کشورهای قاره آمریکا به خبرنگاران گفت: اگر اوباما می‌خواهد در نشست سران کشورهای قاره آمریکا با مقاومت مواجه نشود، باید از آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا عذرخواهی کند.

نشست سالانه سران سازمان کشورهای قاره آمریکا در ماه آوریل و در پاناما برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در آن باراک اوباما و نیکولاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا شرکت داشته باشند.

اظهارات مورالس در حالی مطرح شد که دولت واشنگتن به تازگی از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ونزوئلا خبر داد. اوباما اخیرا در مورد ونزوئلا گفت که وضعیت این کشور به گونه ای است که برای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا تهدیدی غیر معمول به شمار می رود.

این اظهارات رییس جمهوری آمریکا با واکنش‌هایی از سوی کشورهای منطقه آمریکای لاتین مواجه شد و بسیاری از سران این کشورها اظهارات اوباما را به شدت محکوم کردند.

مورالس با تأکید بر این که دوران سلطه‌وری و غلبه واشنگتن در آمریکای لاتین به پایان رسیده است، گفت که نشست آتی سران کشورهای قاره آمریکا باید به عنوان فرصتی برای بحث درباره روش‌ها و ابزارهای توسعه آمریکای لاتین مورد استفاده قرار گیرد، نه این که در این نشست درباره استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکایی در منطقه گفت‌وگو شود.

انتهای پیام

کد N768306

وبگردی