آفتاب

ترکیه از گزارش پارلمان اروپا درباره کشتار ارامنه انتقاد کرد

ترکیه از گزارش پارلمان اروپا درباره کشتار ارامنه انتقاد کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ترکیه گزارش پارلمان اروپا را که در آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت بشناسند، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تانجو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: گزارش پارلمان اروپا که در آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت بشناسند، امری نگران‌کننده و به دور از واقعیت‌های تاریخی است.

در همین رابطه...
اردوغان: پیشنهاد کردم تاریخ‌نگاران درباره نسل‌کشی ارامنه تحقیق کنند

وی در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه منتشر شد، اعلام کرد: متأسفانه گزارش پارلمان اروپا در تمامی ابعاد مشکل‌دار و بحث‌برانگیز است.

گزارش سالانه پارلمان اروپا در مورد دموکراسی و حقوق بشر به تازگی منتشر شد. در این گزارش در آستانه صدمین سال کشتار ارامنه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده که به طور قانونی و حقوقی این اتفاق را به رسمیت بشناسند.

ایروان مدعی است که در حمله امپراطوری عثمانی به ارمنستان در جریان جنگ جهانی اول یک و نیم میلیون ارمنی کشته شدند؛ ادعایی که از سوی طرف ترک به شدت رد می‌شود. آنکارا به نوبه خود مدعی است که تعداد افراد کشته شده بسیار کمتر از ارقام مورد ادعای ایروان است و اقدام امپراطوری عثمانی در جریان جنگ جهانی اول صرفا واکنشی به حمله ارمنستان به قلمرو عثمانی‌ها بوده است.

انتهای پیام

کد N768301

وبگردی