آفتاب

انتقاد مقام‌های روسی از مواضع پارلمان اروپا در قبال پرونده «نمتسوف»

انتقاد مقام‌های روسی از مواضع پارلمان اروپا در قبال پرونده «نمتسوف»

وزارت امور خارجه روسیه از موضع‌گیری‌های اخیر پارلمان اروپا در قبال مسکو انتقاد کرد و هشدار داد، مواضع این‌چنینی تلاش‌ها برای تحقق ثبات در اروپا را با خطر مواجه می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پارلمان اروپا به تازگی خواهان آن شده که پرونده مرگ بوریس نمتسوف، چهره جناح مخالف روسیه در فرایندی بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد. این اقدام پارلمان اروپا از سوی سیاستمداران روسی با انتقادهایی شدید مواجه شد.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، پارلمان اروپا با چنین موضع‌گیری‌هایی نه تنها اهمیت خود را زیر سوال می‌برد بلکه به طور مستقیم تلاش‌ها برای تحقق ثبات در اروپا را به چالش می‌کشد.

لوکاشویچ تصریح کرد:‌ بسیار آسان می‌توان حدس زد که چنین مصوباتی برای چه کسانی سودآور است.

کنستانتین کوساچف، رییس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه نیز در واکنش به این اقدام پارلمان اروپا گفت که چنین حرکتی با انگیزه سیاسی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در مورد پرونده نمتسوف باید انجام گیرد، توسط بازرسان روسی انجام می‌گیرد.

الکسی پوشکوف، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روسیه نیز به انتقاد از پارلمان اروپا به خاطر اعمال معیارهایی دوگانه در مورد پرونده قتل نمتسوف پرداخت و گفت: من تاکنون نشنیده‌ام که پارلمان اروپا خواهان بررسی جرایم رخ داده در اوکراین توسط بازرسان بین‌المللی شود.

انتهای پیام

کد N768298

وبگردی