آفتاب

تاکید آمریکا بر تداوم رزمایش مشترک با کره جنوبی

تاکید آمریکا بر تداوم رزمایش مشترک با کره جنوبی

مقامات نظامی آمریکا اظهار کردند، به رغم اعتراضات پیونگ‌یانگ به رزمایش سالانه این کشور با کره جنوبی، این رزمایش را که به یکی از بزرگترین رزمایش‌های نظامی مشترک در جهان تبدیل شده، متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی برای سال جاری میلادی، یک کشتی جنگی جدید برای مقابله با تهدید کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته است.

در این رزمایش دو مرحله‌ای با عنوان "عزم کلیدی/عقاب نوپا" که از دوم مارس سال جاری آغاز شده و تا 24 آوریل ادامه خواهد داشت، هزاران سرباز آمریکایی در کنار تعداد زیادی از همتایان آن‌ها از کره جنوبی، تمرین‌های زمینی ، دریایی و هوایی را اجرا خواهند کرد. این رزمایش یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین رزمایش‌های اجرا شده در هر سال توسط آمریکا و همپیمانان آن است. در آغاز رزمایش امسال، کره شمالی شدیدا آن را محکوم کرده و در اعتراض به آن اقدام به شلیک آزمایشی چند موشک کرد.

امروز ( شنبه ) نیز رسانه دولتی کره شمالی این رزمایش را مثال بارز سیاست خصمانه و شریرانه واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ دانست و هشدار داد در پاسخ به هر گونه تلاش برای سرنگون کردن دولت این کشور، جنگ هسته‌ای انجام خواهد داد.

روزنامه رودونگ سینمون، وابسته به حزب حاکم کره شمالی در سرمقاله خود نوشت : جنگ هسته‌ای یک بازی نیست . اگر آمریکا فکر می‌کند می‌تواند در جنگ هسته‌ای زنده مانده و پیروز شود، دچار توهمی احمقانه شده است. امپریالیست‌های آمریکایی نباید درباره عزم راسخ ارتش و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره به منظور از بین بردن بی‌رحمانه مخالفان روان‌پریش کشورمان و همچنین سرچشمه شرارت قضاوت اشتباه کنند.

این در حالی است که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که آمریکا در رزمایش سال جاری تعداد سربازان بیشتری نسبت به رزمایش سال گذشته استفاده خواهد کرد اما اشاره به تعداد آن‌ها نکرده است.

دررزمایش سال گذشته 5200 سرباز آمریکایی در مرحله اول این رزمایش و 7500 سرباز آمریکایی دیگر نیز در مرحله دوم رزمایش با کره جنوبی شرکت کردند.

آنچه که در رزمایش سال جاری بیش از همه باعث ناخرسندی کره شمالی شده، استفاده از یک نوع کشتی جنگی جدید به نام "یو اس اس فورت وُرث" است که برای شرکت در درگیری‌های نزدیک به ساحل و مقابله با هجوم کشتی‌های جنگی کوچک‌ طراحی شده است. این کشتی جنگی آمریکا برای نخستین بار امسال در کره جنوبی و شمال شرق آسیا مستقر شده است. این کشتی جنگی همچنین برای اولین بار یک نوع هلیکوپتر بدون خلبان را به خدمت گرفته است.

دریادار لیزا فرانچتی، فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در کره به خبرنگاران گفت:‌ در رزمایش ما هیچ اقدام تحریک‌آمیزی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N768194

وبگردی