آفتاب

انتقاد اپوزیسیون کانادا از سخنان ضد اسلامی هارپر

انتقاد اپوزیسیون کانادا از سخنان ضد اسلامی هارپر

یکی از رهبران اپوزیسیون کانادا، نحوه برخورد نخست‌وزیر این کشور با اسلام را با سرکوب داخلی ولادیمیر پوتین در روسیه مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، توماس مولکر، رهبر حزب اپوزیسیون چپ‌میانه دموکراتیک نوین نحوه برخورد استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا با اسلام را با رویکردهای داخلی پوتین یکسان دانست و سیاست‌های محافظه‌کارانه هارپر را زیر سوال برد.

هارپر اخیرا گفته است که استفاده از نقاب و روبنده برای زنان مسلمان ریشه در "فرهنگ ضد زن" دارد و از تصمیم دولتش برای منع نقاب در زمان ادای سوگند شهروندی دفاع کرد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این هارپر و کانادایی‌ها چند فرهنگی خود را جشن می‌گرفتند؛ با این حال به نظر می‌رسد که سخنان تند هارپر ریشه در افزایش اسلام‌هراسی و تبلیغات ضد اسلامی دارد.

رهبر اپوزیسیون دموکراتیک نوین کانادا با اشاره به تلاش استفان هارپر به اسلام‌هراسی، گفت: رفتار و رویکرد نخست‌وزیر بی‌شباهت به رفتار رئیس‌جمهوری روسیه نیست. پوتین نیز تلاش می‌کند تا اقلیت‌ها را تحت فشار قرار داده و بر بخشی از جمعیت کشورش فشار وارد کند.

با این حال سخنگوی نخست‌وزیر کانادا گفت که مولکر در تلاش برای هراس‌افکنی است. وی افزود: مقایسه با پوتین مضحک است. هیچ رهبر غربی‌ای تاکنون در مقابل نظام پوتین همانند نخست‌وزیر و دولت محافظه‌کار وی نایستاده است.

با این حال اپوزیسیون لیبرال‌ها و دموکرات‌های نوین گفته‌اند که زنان کانادایی لزومی ندارد که با نخست‌وزیر کانادا در رابطه با انتخاب نوع پوشش خود رایزنی کنند.

انتهای پیام

کد N768141

وبگردی