آفتاب
حجت‌الاسلام آل هاشم:

اندیشه‌های دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باید مدنظر فرماندهان باشد

اندیشه‌های دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باید مدنظر فرماندهان باشد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بررسی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم انقلاب که بر مبنای «معنویت» استوار است، باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در آستانه سال نو در دیدار با فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش «دافوس» با بیان اینکه در اسلام درباره فرماندهی و رهبری تأکید فراوان شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه مبارزات و مسئولیت های بسیار مهمی که در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، تأثیرات بسیار سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بر جای گذاشته‌اند. 

وی ادامه داد: معظم له به عنوان یک اندیشمند اسلامی که آموزه هایشان بر مبنای سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) است، معتقدند اقتدار باید مبتنی بر معرفت دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش، اقتدار بر پایه مادیات را فناشدنی دانست و افزود: آنچه که در زمینه اقتدار ماندنی است، اقتدار متکی بر ایمان و اعتماد به خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی فرماندهان نیروهای مسلح از منظر فرماندهی معظم کل قوا پرداخت و گفت: ایمان، معنویت، اراده استوار، بصیرت، عزم راسخ، احساس مسئولیت، خستگی ناپذیری، فهم حقیقت، برخورد مناسب با زیردستان، پرهیزکاری، صبر و بردباری و استقامت، از شاخصه های مهم فرمانده ارتش اسلام است که مدنظر فرماندهی معظم کل قوا نیز هست.

وی در ادامه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که فرماندهان ارتش در مناصب مختلف خواهند بود، خواست تا اهتمام بیشتری نسبت به  اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرماندهی داشته باشند تا شاهد ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سخنانش بصیرت را عاملی مهم در فرماندهی دانست و از دانش‌آموختگان دافوس آجا خواست بصیرت را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند و نسبت به گذشته، حال و آینده آگاهی کامل داشته باشند.

حجت‌الاسلا آل هاشم از دست‌اندرکاران برگزاری همایش «الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا» که هفته گذشته در دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش برگزار شد، تشکر کرد و اینگونه همایش ها را در جهت آشنایی با تدابیر و تفکرات دفاعی حضرت آیت‌الله خامنه ای مطلوب ارزیاب کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین سرهنگ اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و سرتیپ دوم تقی‌خانی، جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی این سازمان درباره رزمایش مشترک و بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش و توفیقات رسانه ای این رزمایش توضیحاتی ارائه کردند. 

کد N768093

وبگردی