آفتاب
آقامحمدی در گفت و گو با ایسنا:

سوزاندن ائمه جماعت مساجد، نشان از ماهیت ضد اسلامی داعش دارد

سوزاندن ائمه جماعت مساجد، نشان از ماهیت ضد اسلامی داعش دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که سوزاندن ائمه جماعت مساجد شهر فلوجه عراق نشاندهنده ماهیت ضد اسلامی داعش است گفت که هیچ فرقه اسلامی داعش را به عنوان یک مسلمان قبول ندارد و تنها وهابی‌ها داعش را قبول کرده‌اند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر این که جریان داعش یک جریا ن اسلامی نیست گفت: فکر شکل گیری داعش از وهابیت و حاکمیت دولت سعودی گرفته شده است، حال این که وهابیت نیز در هیچ یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت و مذاهب رسمی آنها جایگاهی ندارد، وهابیت جریانی است که در اسلام، تحریف به وجود آورده است.

وی افزود: در این بین داعش زاییده تفکر وهابی حاکم بر عربستان و آل سعود است، آل سعود با قرار دادن پول و سلاح و پادگانهای آموزشی در اقصی نقاط جهان از داعش حمایت می‌کنند، آن هم جریانی که در هیچ یک از مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی در شقوق مختلف شناخته شده نیست و حتی علمای جهان اسلام نیز به صورت رسمی اعلام کرده‌اند اقدامات داعش ربطی به اسلام ندارد و سایر ادیان الهی نیز به این موضوع معتقدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که هیچ فردی در دنیا امروز داعش را به عنوان جریان الهی قبول ندارد گفت: در حال حاضر آل سعود که این گروه را پرورش داده است برای دفاع از جایگاه خود بحث مقابله شیعه و سنی در عراق و سوریه را به راه انداخته است موضوعی که واقعیت ندارد ودر عمل شیعه و سنی در عراق وسوریه در کنار هم و دوشادوش هم با داعش مبارزه می‌کنند، نمونه آن را می‌توان در موضوع آزاد سازی تکریت دید که هزاران رزمنده سنی و شیعه با این جنایتکاران می‌جنگند.

آقامحمدی اضافه کرد:‌در این شرایط حاکمیت آل سعود وقتی می‌بیند که حاصل عمر و تفکرش یعنی داعش در حال نابودی است و نتوانسته نفعی از آن به دست آورد به اقدامات شیطنت آمیز همچون وانمود کردن مبارزات نیروهای مردمی عراق با اهل سنت به جای داعش می‌پردازند؛ حال این که آل سعود باید این را بداند که دیر یا زود داعش دامنشان را خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ظلم و جنایتی که داعش در سوزاندن انسان‌ها و حتی خطیب نماز جمعه انجام داده است دامن آل سعود را می‌گیرد و آنها در این آتش خواهند سوخت.

انتهای پیام

کد N767954

وبگردی