آفتاب

جن ساکی: نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود

جن ساکی: نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود

سخنگوی دولت آمریکا با انتقاد از نامه‌ی 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی، گفت: بروز چنین امر بی‌سابقه‌ای در سنای آمریکا این سوال را مطرح می‌کند که آیا اعضای حزب جمهوری‌خواه خواستار دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران هستند یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جن ساکی، سخنگوی دولت آمریکا، روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری ام.اس.ان.بی.سی ضمن انتقاد از نامه‌ی 47 سناتور جمهوری‌خواه به مقامات ایرانی برای توقف مذاکرات، در مورد اثر این نامه بر روند مذاکرات که قرار است از روز یک‌شنبه آغاز شود، اظهار کرد: البته گفت‌وگو میان مذاکره کننده‌ها باقی خواهد ماند و این نامه تاثیر مستقیمی بر روی فضای مذاکرات نخواهد گذاشت. اما موضوع این است که همان‌طور که باراک اوباما، اظهار کرد: ‌این یک امر کاملا بی‌سابقه در آمریکا بوده است و از زمانی که نمایندگان کنگره با اسب سر کار می‌رفتند، چنین اتفاقی رخ نداده بود. این موضوع این سوال را مطرح می‌کند که آیا واقعا حزب جمهوری‌خواه خواستار دستیابی به یک توافق هسته‌ای و جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای هستند یا خیر. که البته دستیابی به چنین توافقی هدف دولت اوباما است.

در ادامه مجری برنامه با اشاره به توییتر منتسب به مقام معظم رهبری در واکنش به این نامه گفت: رهبری ایران تیم مذاکره کننده به رهبری حسن روحانی و تک تک افراد این تیم را اندیشمند و قابل اعتماد خطاب کرده بود و از احتمال پشت کردن آمریکا به مذاکرات اظهار نگرانی کرده بود، به نظر می‌رسد که ایران برای دست یابی به یک توافق هسته‌ای مصمم است، نظر شما در این باره چیست؟ که جن ساکی گفت: در طول دو هفته‌ی آینده تا پیش از پایان مارس همه چیز مشخص خواهد شد و این دو هفته یک نقطه جالب و تاریخی در دیپلماسی جهان خواهد بود. زمان آن فرا رسیده که دید آیا می‌توانیم با ایران به یک چارچوب جامع همکاری دست یابیم و این که آیا ایران مایل است تصمیمات سخت بگیرد. بنابراین در طول دو هفته‌ی آینده مطمئنا بسیار بیش‌تر از آن چه که امروز می‌دانیم، خواهیم پی برد.

انتهای پیام

کد N767638

وبگردی