آفتاب

بلغارستان و آمریکا در بحبوحه بحران اوکراین چندین رزمایش‌ برگزار می‌کنند

بلغارستان و آمریکا در بحبوحه بحران اوکراین چندین رزمایش‌ برگزار می‌کنند

بلغارستان و آمریکا قرار است در یک دوره سه ماه و نیمه و در طی مانورهای اخیر دریایی در دریای سیاه و اعزام بیش از 100 خودروی زرهی آمریکا به لتونی یکسری رزمایش‌های نظامی مشترک در منطقه بالکان برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، وزارت دفاع بلغارستان اعلام کرد: حدود 350 افسر ارتش آمریکا به همراه چندین فروند تانک، هلی کوپتر و نفربر زرهی قرار است برای برگزاری این رزمایش دو جانبه وارد بلغارستان شوند.

نیکولای ننچف، وزیر دفاع بلغارستان نیز اعلام کرد: این مانورهای مشترک روز شنبه آغاز می‌شود و در منطقه نووسلو، واقع در جنوب شرق بلغارستان برگزار خواهد شد و مبلغ 30 میلیون دلار از جانب آمریکا برای مدرنیزه کردن زیرساخت‌های نظامی بلغارستان نیز هزینه شده است.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع بلغارستان نیز گفت: ارتش بلغارستان از این رزمایش‌ها برای آزمودن توانایی‌اش به منظور واکنش نشان دادن در اوضاع بحرانی استفاده خواهد کرد که از جمله اوضاع بحرانی می‌توان به درگیری‌های اخیر در اوکراین اشاره کرد.

ارتش بلغارستان همچنین خودش را برای برگزاری یک رزمایش سالانه که قرار است در اوکراین و در ژوئیه 2015 برگزار شود آماده می‌کند.

بلغارستان که در سال 2004 به عضویت ناتو درآمده در مارس سال جاری میلادی نیز در یک رزمایش دریایی نیز در دریای سیاه و در کنار رومانی، ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان و ایتالیا شرکت کرد.

حضور ناوهای ناتو در دریای سیاه احتمالا باعث خشم بیش از اندازه روسیه و مخدوش شدن بیش از حد روابط اعضای ناتو با روسیه خواهد شد. چرا که کشورهای غربی و آمریکا روسیه را عامل اصلی بحران در اوکراین می‌دانند.

پیشتر نیز الکساندر گروشکو، فرستاده روسیه در ناتو اعلام کرده بود که مسکو به افزایش حضور ناتو در دریای سیاه با اقدامات مقابله‌ای ضروری پاسخ خواهد داد.

در همین حال معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت، نیروهای ائتلاف دیپلماسی بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و ناتو از اوضاع موجود در اوکراین برای نزدیک‌تر شدن به مرزهای روسیه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N767387

وبگردی