آفتاب

یوشچنکو: اوکراین باید رویکرد دفاعی فعال‌تری داشته باشد

یوشچنکو: اوکراین باید رویکرد دفاعی فعال‌تری داشته باشد

رئیس‌جمهوری سابق اوکراین در مصاحبه‌ای گفت، مقام‌های کی‌یف باید رویکرد دفاعی فعال‌تری را در جنوب شرقی اوکراین (دونباس) اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "ویکتور یوشچنکو"، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 112 اوکراین گفت: زمانی که ما درباره مولفه‌های نظامی صحبت می‌کنیم، این یک باید و اجبار است. ما باید به سمت دفاع فعال حرکت کنیم. دیپلماسی به تنهایی برای بهبود شرایط در دونباس کافی نیست چرا که این فرض که دیپلماسی گزینه جایگزین ندارد،‌ برای شرایط کنونی گزند محسوب می‌شود.

یوشچنکو که پیش از ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین بود، افزود: زمانی که بیانیه‌هایی نه تنها در اوکراین بلکه در اروپا و آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه مولفه دیپلماتیک برای حل درگیری در جنوب شرقی اوکراین هیچ جایگزینی ندارد، این بزرگترین اشتباه است.

رئیس جمهوری سابق اوکراین تاکید کرد که "جنگی تک بعدی" در کشورش به راه افتاده و کی‌یف باید کمک کشورهای غربی را دریافت کند.

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین اخیرا گفت که کی‌یف همچنان به افزایش پتانسیل نظامی و ظرفیت‌های دفاعی‌اش ادامه می‌دهد. برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس لهستان وعده داده‌اند که برای آموزش نظامیان کی‌یف مربی نظامی به این کشور اعزام کنند.

انتهای پیام

کد N767280

وبگردی