آفتاب

ونزوئلا : یکی از مخالفان دولت در زندان خودکشی کرد

ونزوئلا : یکی از مخالفان دولت در زندان خودکشی کرد

وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد، یکی از مخالفان رئیس‌جمهوری این کشور که به اتهام سازماندهی ناآرامی‌های خیابانی علیه دولت در حبس به سر می برد، در زندان خودکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مخالفان برجسته دولت ونزوئلا خواستار انتشار جزئیات در رابطه با مرگ "رودولفو گونزالس"، خلبان 64 ساله شده که به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت کاراکاس از طریق راهپیمایی‌های گسترده از آوریل سال گذشته میلادی در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که این خلبان هنوز محکوم نشده بود.

در همین حال "گوستاوو گونزالس"،‌ وزیر کشور ونزوئلا گفت: رودولفو گونزالس در زندان خودش را دار زد. دفتر دادستان کشور نیز اعلام کرد در رابطه با مرگ این زندانی در حال انجام تحقیقات است.

دختر این خلبان گفت: پدرم از انتقال قریب الوقوع‌ به یکی از زندان‌های معمولی ونزوئلا نگران شده بود. این زندان‌ها معمولا مملو از خلافکاران، تسلیحات، مواد مخدر و خشونت هستند.

این در حالی است که وزیر کشور ونزوئلا که در چند روز گذشته از سوی آمریکا به خاطر نقض حقوق بشر به عنوان رئیس سرویس اطلاعات ونزوئلا تحریم شده بود، اعلام کرد: گزارشات درباره انتقال زندانی حقیقت ندارد.

مخالفان دولت کاراکاس مدعی هستند که مادورو در حال سرکوب مخالفانش است. آنها به بازداشت ماه گذشته "آنتونیو لدزما،" شهردارکاراکاس که به تلاش برای سرنگونی این رئیس جمهور متهم شده بود و همچنین کشتار یک پسر نوجوان در جریان اعتراضاتی در شهر سن کریستوبال اشاره کردند.

مادورو رهبران اپوزیسیون محلی را به اتحاد با آمریکا برای سرنگونی وی و دست اندازی به ثروت نفتی این کشور متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N767062

وبگردی