آفتاب
جهانگیرزاده اعلام کرد:

نگرانی از شکاف جدی در دور جدید مذاکرات

نگرانی از شکاف جدی در دور جدید مذاکرات

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همیشه در مذاکرات شاهد فراز و فرود بودیم، گفت: این نگرانی وجود دارد که در دور جدید مذاکرات شاهد فرود و شکاف جدی میان ایران و مذاکره کنندگان غربی باشیم.

جواد جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: در دور جدید مذاکرات باز هم طرف غربی حرف های متناقض و تند می زند که به نظر می رسد جهت اقناع کنگره و افکار عمومی آمریکا است و به دنبال تحت تاثیر قرار دادن لابی صهیونیستی و جریان تندروی کنگره هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان ایکه می توان به دور جدید مذاکرات امیدوارتر بود، گفت: در مذاکرات همیشه فراز و فرودهای جدی وجود داشته است. امیدواریم در این دوره شاهد فرود جدی نباشیم، زیرا اگر روند گذشته تا امروز را بخواهیم ارزیابی کنیم، مذاکرات دور جدید نوبت فرود و شکاف جدی میان ایران و طرف غربی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه باید مقاومت تیم مذاکره کننده را ستود، اظهار داشت: جریان های سیاسی کشور هم باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند.

وی با اشاره به سفر نتانیاهو به آمریکا گفت: این سفر در راستای تحت تاثیر قرار دادن کنگره و در نتیجه به شکست کشاندن مذاکرات با ایران است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: آمریکایی ها باید ثابت کنند تا چه حد از تاثیرگذاری لابی های صهیونیستی، استقلال دارند.

وی با اشاره به تحلیل رسانه ها و سیاست گذاران آمریکا در خصوص تاثیرات حضور نتانیاهو در آمریکا بر مذاکرات با ایران، گفت: زمان آن رسیده که آمریکایی ها ثابت کنند در جهت گیری های سیاست خارجی خود مستقلانه عمل می کنند و تحت تاثیر لابی های تندرو قرار ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: پیش از این اسرائیلی ها نفوذ خود را با لابی هایشان در آمریکا اعمال می کردند اما حضور نتانیاهو در آمریکا نشان داد ظاهرا لابی های صهیونیستی تاثیر گذشته را ندارند و لذا اسرائیل به دنبال حضور آشکار در آمریکا برای تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته ای ایران و غرب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از پیوند اقتصاد و مذاکرات، گفت: رهبری انقلاب در دولت دهم و یازدهم بارها تاکید کردند که نباید آینده اقتصاد کشور را به زلف مذاکرات گره زد. این اشتباهی بود که انجام شد و باید تلاش کنیم این مرحله سپری شود.

وی در پایان تصریح کرد: پس از پایان ماه مارس و اتمام مذاکرات جهت گیری کلی دستگاههای اجرایی برای رویکرد آینده مشخص می شود.

 

 

 

 

کد N767029

وبگردی