آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

منصوری: دولت در حوزه فرهنگ و اقتصاد عملکرد قابل قبولی داشته است

منصوری: دولت در حوزه فرهنگ و اقتصاد عملکرد قابل قبولی داشته است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت تا آن حدی که اختیاراتی در دست داشته خوب عمل کرده و باید از دیگر قوا و بخش‌های کشور انتظار داشت تا با دولت منطبق باشند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با تحقق شعار 93، اعلام کرد: هر شعاری که به عنوان شعار سال مطرح می‌شود، باید با هماهنگی نهادها و ارکان‌های موجود کشور سیر تحقق را طی کند. این‌که فکر کنیم یک نهاد موظف به عملیاتی کردن آن شعار است در عمل فکری غیرواقع‌بینانه است.

وی با اشاره به شرایط موجود و پیش روی دولت یازدهم،‌به پایین آمدن ناگهانی قیمت نفت و کاهش قیمت آن نسبت به هشت سال دولت قبل، کاهش باران، کم‌آبی و مشکلات زیست محیطی تصریح کرد: با وجود این شرایط، دولت در حوزه اقتصادی عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی افزود: به اعتقاد من رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و اقتصاد عملکرد قابل دفاع و مورد پذیرشی داشته است. علت این صحبت هم به گزارش رسمی بانک مرکزی ایران باز می‌گردد. آقای روحانی گشایش فضای فرهنگی را رویکرد خود در این حوزه قرار داده است.دستگاه‌های متولی این امر اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها تلاش می‌کنند تا این امر تحقق پیدا کند.

وی با بیان این‌که روحانی بر سر شعارهای خود خواهد ایستاد، تأکید کرد: آقای روحانی نه تنها به شعارهای خود عمل خواهد کرد بلکه اهداف بلندمدتی را در حوزه فرهنگ دنبال می‌کند. علی‌رغم کارشکنی‌ها عملکرد دولت در این زمینه خوب بوده است. البته در حوزه فرهنگ بخش‌هایی که دولت به عنوان متولی‌ صاحب قانون و قدرت بوده، قابل دفاع است.

منصوری همچنین گفت: هرچند در حوزه برخورد با رسانه‌ها و برنامه‌های فرهنگی مشکلات زیادی وجود داشته. در مجموع می‌توان گفت که دولت تا آن حدی که اختیاراتی در دست داشته خوب عمل کرده و باید از دیگر قوا و بخش‌های کشور انتظار داشت تا با دولت منطبق باشند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب علنی شدن فعالیت داعش در منطقه را مهمترین اتفاق سیاسی سال 93 خواند و تصریح کرد: مهمترین اتفاق سال 93 را می‌توانیم در حوزه سیاست خارجی منطقه، گسترش فعالیت‌های گروهک داعش بدانیم.

انتهای پیام

کد N766960

وبگردی