آفتاب

کانادا از خنثی شدن یک حمله "تروریستی" در تورنتو خبر داد

کانادا از خنثی شدن یک حمله "تروریستی" در تورنتو خبر داد

کانادا اعلام کرد یک حمله تروریستی در مرکز امور مالی شهر تورنتو را با موفقیت خنثی کرده است. نیروهای امنیتی فرد مظنون را که ۳۳ ساله و اهل پاکستان است، دستگیر کرده‌اند. این فرد از طرفداران داعش معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استیو بلانی، وزیر امنیت عمومی کانادا، اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور روز دوشنبه (۹ مارس) یک پاکستانی ۳۳ ساله را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای تروریستی در مرکز مالی شهر تورنتو بازداشت کردند. به گفته وی این فرد یکی از طرفداران داعش است که "به وضوح" آماده بوده تا دست به یک حمله تروریستی بزند.

اداره مهاجرت کانادا گفته که این شخص برای یک مأمور مخفی فاش کرده بود که قصد دارد از طریق یک بمب قابل هدایت از راه دور سفارت آمریکا و دیگر ساختمان‌های مستقر در این بخش از شهر را منفجر کند.

اخراج بدون محاکمه مظنون

به گزارش دویچه‌وله، طبق اظهارات مقام‌های کانادایی این فرد در این کشور دادگاهی نخواهد شد بلکه، اداره مهاجرت موضوع اخراج وی از خاک کانادا را در دست بررسی دارد.

دولت محافظه‌کار استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا، بازداشت این فرد را دلیل محکمی برای ضروری بودن برنامه‌های دولت در مورد گسترده‌تر کردن حیطه کار نهادهای اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم خواند.

احزاب مخالف دولت و کارشناسان حقوقی در کانادا با رد این ادعا این اقدام دولت را نالازم دانسته و آن را نقض حقوق شهروندی دانسته‌اند.

انتخابات کانادا در پاییز سال جاری برگزار می‌شود. از زمان کشته شدن سه سرباز کانادایی به دست افراطی‌ها در سال گذشته، مسئله امنیت به یکی از موضوعات محوری برنامه تبلیغاتی انتخاباتی تبدیل شده است.

انتهای پیام

کد N766433

وبگردی