آفتاب

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به رزمایش حوثی‌ها در مرز‌های عربستان

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به رزمایش حوثی‌ها در مرز‌های عربستان

در پی انتشار اخباری مبنی بر انجام یک رزمایش گسترده توسط شیعیان حوثی در مرزهای عربستان، شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که این شورا امکانات و اختیارات لازم برای دفاع از حریم کشورهای عضو خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه روسیه الیوم، خالد العطیه، وزیر خارجه قطر که کشورش ریاست دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس را برعهده دارد، در پایان نشست روز گذشته وزرای خارجه این شورا گفت: شورای همکاری خلیج (فارس) امکانات و اختیارات اعلام نشده‌ای برای دفاع از منافع خود و مرزهای کشورهای عضو این شورا در اختیار دارد و همگان اطمینان داشته باشند که ما می‌توانیم امنیت کشورهای خود را به خوبی حفظ کنیم.

سخنان العطیه در واکنش به اخباری است که اخیرا از مانور گسترده شبه نظامیان حوثی در استان سعد واقع در مرزهای جنوبی عربستان و شمال یمن منتشر شده است.

منابع قبیله‌ای استان سعده و همچنین برخی مسوولان حوثی‌های یمن روز گذشته اعلام کردند که هزاران تن از نیروهای انصار‌الله به همراه قبایل منطقه و نیروهای ارتش که وفاداری خود را به حوثی‌ها اعلام کرده‌اند، مانور گسترده‌ای را در نزدیکی مرزهای جنوبی عربستان برگزار کردند که در آن از انواقع مختلف سلاح از جمله سلاح‌های سنگین و موشکی که اخیرا نیروهای انصارالله از ارتش به غنیمت گرفته‌اند، استفاده شد.

برگزاری این مانور به شکل رسمی از سوی مسوولان بلندپایه انصارالله تایید نشده است. در نشست روز گذشته وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، این شورا از حوثی‌های یمن نیز خواستند تا به روند مذاکراتی که قرار است در ریاض برگزار شود بپیوندند اما حضور آنها در این مذاکرات باید به عنوان یک طرف سیاسی باشد نه یک حزب حاکم کشور.

انتهای پیام

کد N766330

وبگردی