آفتاب

داعش ائتلاف را تهدید کرد و بیعت بوکوحرام را پذیرفت

داعش ائتلاف را تهدید کرد و بیعت بوکوحرام را پذیرفت

سخنگوی داعش مدعی شد 70 درصد توان ائتلاف آمریکایی از بین رفته و پیروزی‌های اخیر ائتلاف وهم و خیال است. این گروه تروریستی هم‌چنین بیعت گروه تروریستی بوکوحرام را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، ابومحمد العدنانی، سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی با اعلام پذیرش بیعت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، "پیروزی‌های اخیر صلیبی‌ها" و مخالفان خود و بازپس‌گیری برخی از مناطق و روستاها را چیزی جز "وهم و خیال" ندانست.

العدنانی با هشدار به "یهودیان و مسیحیان" نسبت به مقابله با داعش گفت: در صورتی که مسیحیان و یهودیان اسلام را نپذیرند و یا جزیه پرداخت نکنند، از شبه جزیره عربی اخراج و ارتش‌های آنان از قدس و دیگر سرزمین‌های اسلامی بیرون رانده خواهند شد.

سخنگوی داعش در ادامه با تهدید پایتخت‌های کشورهای غربی گفت: پس از اینکه زندگی را بر شما سیاه کردیم و کاخ سفیدتان را درهم کوبیدیم، به پاریس، رم و اندلس هم خواهیم آمد.

العدنانی افزود: ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بیعت گروه بوکوحرام را پذیرفت و آن را ادامه "خلافت اسلامی" در آفریقای غربی دانست و از هواداران خود خواست برای "جهاد" به آفریقا مهاجرت کنند.

ابوبکر شیکاو، رهبر گروه تروریستی بوکوحرام در هفتم ماه جاری میلادی با اعلام بیعت خود با ابوبکر البغدادی گفت: ما در سختی و آسایش از او فرمانبرداری خواهیم کرد.

بوکوحرام طی چند ماه اخیر بر شهرها و روستاهای متعددی در شمال شرق نیجریه کنترل یافته و آن را بخشی از سرزمین‌های خلافت اسلامی اعلام کرد. البته پس از آن دولت نیجریه برای بازپس‌گیری بسیاری از این شهرها اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

کد N766174

وبگردی