آفتاب

دادستان کل آمریکا حملات فرگوسن را "زشت و شنیع "خواند

دادستان کل آمریکا حملات فرگوسن را "زشت و شنیع "خواند

دادستان کل آمریکا تیراندازی به سمت دو مامور پلیس در فرگوسن، ایالت میسوری را "اقدام تهاجمی زشت و شنیع" دانست که باعث تضعیف اصلاحات پلیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، دو افسر پلیس در جریان تظاهرات در فرگوسن که در پی استعفای رییس پلیس این شهر رخ داد، به شدت زخمی شدند.

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا، این اقدام در شهر فرگوسن را "تنفرانگیز" خواند و افزود: چنین اقدامات احمقانه‌ای باعث نقض اصلاحات دپارتمان‌های پلیس در سراسر آمریکا می‌شود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز در پیامی در توییتر خشونت علیه پلیس را "غیر قابل قبول" دانست و گفت: گام برداشتن به سمت عدالت راهی است که باید همگی ما با هم آن را انجام دهیم.

یکی از افسران پلیس از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دیگری از ناحیه شانه اما هر دوی این افراد زور پنجشنبه از بیمارستان مرخص شدند. پلیس فرگوسن دو مرد و یک زن را در رابطه با این مساله بازداشت کرد اما دستگیری دیگری در جریان این درگیری در این شهر رخ نداده است.

درگیری‌ها در فرگوسن ایالت میسوری سال گذشته میلادی و در پی کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست به دست یک افسر پلیس سفیدپوست رخ داد و شدت گرفت.

انتهای پیام

کد N766139

وبگردی