آفتاب

تحقیق از برخی نیروهای عراقی تحت آموزش آمریکا

تحقیق از برخی نیروهای عراقی تحت آموزش آمریکا

شبکه خبری ای بی سی گزارش داد: یگان‌هایی از ارتش عراق که از سوی آمریکا آموزش دیده و مسلح می‌شوند به خاطر اقدامات خصمانه از سوی دولت عراق تحت تحقیق قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری ای بی سی، گزارش داد: این یگان‌ها به عنوان بخش مهمی از مبارزات علیه داعش تلقی می‌شوند اما انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از اعضای برخی از این یگان‌های ارتش عراق نشان داد که آنها مرتکب اقدامات خصمانه شده‌اند.

این تصاویر و فیلم‌ها به عنوان نقاط تاریک رسانه‌های اجتماعی عراق توصیف شده و باعث آغاز تحقیقاتی در خصوص جنایات جنگی بالقوه شده‌اند.

دولت آمریکا در بیانیه‌ای به شبکه خبری ای بی سی گفت: از آنجایی که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مدعی مالکیت بر خاک این کشور هستند رفتارشان باید بی‌نقص وبی‌عیب باشد نه اینکه همانند تروریست‌های داعش تلقی شود. اگر این ادعاها تایید شوند آنهایی که مسئول این اقدامات خصمانه هستند باید محاکمه شوند.

یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا در ستاد مشترک آمریکا گفت: برخی یگان‌های عراقی تاکنون نقض حقوق بشر را که دولت آن را معتبر می‌داند، رد کرده‌اند.

براساس یکی از قانون‌های آمریکا که به احترام سناتور پاتریک لهی نام گرفته واشنگتن باید کمک مالی به هر ارتش خارجی را که نشانه‌های معتبری از نقض حقوق بشر در بین آنها دیده می‌شود، قطع کند.

سناتور لهی همزمان با نشان دادن این تصاویر گفت: من معتقدم که قانون لهی در اینجا صادق است و خواستار توقف کمک مالی به عراق هستم.

آمریکا در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار را در زمینه خرید تسلیحات به عراق اختصاص داده و مربیان نظامی را برای تقویت ارتش عراق در مبارزه با داعش اعزام می‌کند.

جیمز گاوریلیس، سرهنگ دوم بازنشسته نیروهای ویژه ارتش آمریکا گفت: شما سر فردی را نمی‌برید و در جلوی هاموی خود قرار نمی‌دهیم این اقدام غیرقابل قبول و غیر قابل باور است چرا که یک جنایت جنگی و یک اقدام خصمانه محسوب می‌شود آژانس های آمریکایی و عراقی در تلاشند که این تصاویر را تصدیق کرده و در حال بررسی این مساله هستند که آیا این تصاویر از سوی داعش برای متزلزل کردن نیروهای عراقی منتشر شده یا خیر.

وی افزود: این تصاویر به هیچ عنوان شبیه به تبلیغات داعش نیستند نمی‌دانم که اگر واقعا نیروهای عراقی مرتکب چنین جنایت‌هایی شده باشند چگونه می‌توانیم از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N765876

وبگردی