آفتاب

العبادی: اتهامات علیه نیروهای مردمی دروغ است

العبادی: اتهامات علیه نیروهای مردمی دروغ است

نخست وزیر عراق با بیان اینکه پیروزی‌های به دست آمده علیه داعش به دست خود عراقی‌ها رقم خورده است، گفت: مهمترین پیروزی که به دست آورده‌ایم وحدت در دفاع از وطن، مقدسات و نابودی تروریست‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جشنی که به منظور اعلام همبستگی با ارتش و داوطلبان مردمی در دانشگاه تکنولوژی بغداد برگزار شد گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کسی در امور داخلی‌مان مداخله کند یا به حاکمیت کشورمان که خط قرمز است لطمه وارد کند. وجود مشاوران امنیتی و مربیان نظامی در عراق لطمه‌ای به حاکمیت ما نمی‌زند اما در خدمت حاکمیت‌ ما نیز نیست.

وی گفت: پیروزی‌های نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش به دست خود عراقی‌ها حاصل شده و جهان نیز در کنار ماست چرا که تهدید داعش را درک می‌کند. مهمترین پیروزی که به دست آورده‌ایم وحدت در دفاع از وطن، مقدسات و نابودی تروریست‌هاست.

العبادی گفت: نیروهای مردمی یک نهاد عراقی و جزو سامانه امنیت ملی عراق هستند؛ در واقع نهاد داوطلبان مردمی نشاندهنده همبستگی میان غیرنظامیان و نیروهای نظامی و امنیتی است و متهم کردن آنها به حملات علیه غیرنظامیان با دروغ و تزویر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در برخی پایگاه‌های اجتماعی با دروغ و دورویی به نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی اهانت شده گفت: آنچه در شهر تکریت، العلم و سایر مناطق رخ داده بهترین دلیل برای همبستگی مردم با نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام

کد N765855

وبگردی