آفتاب
نادران:

برای رونق اقتصادی نباید منتظر توافق هسته‌ای باشیم/ کاهش شاخص بورس

برای رونق اقتصادی نباید منتظر توافق هسته‌ای باشیم/ کاهش شاخص بورس

قم - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت رونق اقتصاد را منوط به توافق هسته‌ای قرار داده است، گفت: برای رونق اقتصادی نباید منتظر توافق هسته‌ای باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به تعلل دولت در بخش رونق کار تولیدی در صنایع و کمک به اشتغال اظهار کرد: متأسفانه دولت در این بخش تعلل می‌کند و منظر توافق با غرب در مسئله هسته‌ای است تا نرخ ارز کاهش یابد و مشکل اشتغال و تولید به این وسیله برطرف شود اما به اعتقاد بنده دولت با استراتژیک عمل کردن و تأخیر در عمل به وظایفش موجب رکود اقتصادی شدیدی شده است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یک میلیون نفر بازنشسته شده یا از بازار کار اخراج شده و یا انصراف داده‌اند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: متأسفانه در دولت یازدهم شاخص بورس کاهش یافت به طوری که از ۸۹ هزار واحد به ۶۴ هزار واحد رسید.

وی افزود: در بودجه تصویب شده که یارانه به افراد ثروتمند جامعه پرداخت نشود اما دولت همواره یارانه را به همه مردم می‌دهد و جسارت ندارد در موارد مهم تصمیم گیری کند.

نادران گفت: برخی در تحلیل‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که دولت رونق اقتصاد را منوط به توافق هسته‌ای قرار داده و برخی نیز بر این باورند که دولت ظرفیت حوزه کاری خود را ندارد.

وی عنوان کرد: ظرفیت داخلی کشور توان رونق اقتصادی را دارد و اما دولت این عزم و اراده را ندارد.

تعطیلی بسیاری از میدان‌های نفتی کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه متأسفانه دولت در بیان و عمل متفاوت عمل می‌کند، اظهار کرد: شرایطی که امروز کشور دارد نسبب به زمان انقلاب اسلامی بسیار خوب است و شرایط ما نسبت به زمان جنگ بسیار بهتر است.

مسعود میرکاظمی ادامه داد: ما در نفت و گاز و معادن سرآمد هستیم و در ۱۰ محصول کشاورزی دارای رتبه بر‌تر هستیم و نیروی انسانی و افراد تحصیل کرده زیادی داریم و می‌توانیم بدون معطلی و تعلل اقتصاد کشور را رونق بخشیم.

وی ادامه داد: ما هر زمان که منتظر کشورهای خارجی شدیم در آن زمینه عقب ماندیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از میدان‌های نفتی کشورمان تعطیل شده و ما نباید منتظر توافق هسته‌ای باشیم زیرا آنها این توافق را طولانی می‌کنند و در پایان نیز جواب نخواهد داد.

وی در پایان افزود: معطل کردن توافق هسته‌ای برابر با ضربه زدن به رفاه مردم است.

کد N765840

وبگردی