آفتاب
محمدی ری‌شهری:

جذب جوانان به نمازهای جمعه و جماعت نیاز به برنامه‌ریزی دارد

جذب جوانان به نمازهای جمعه و جماعت نیاز به برنامه‌ریزی دارد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: مساله جذب جوانان به نمازهای جمعه و مساجد، مساله بسیار مهمی است که باید برای آن، مطالعه و برنامه‌ریزی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: مساله جذب جوانان به نمازهای جمعه و مساجد، مساله بسیار مهمی است که باید برای آن، مطالعه و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در دیدار ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری اظهار کرد: شایسته است از جمله مهمترین محورهای مباحث فرهنگی در جلسات هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، چاره اندیشی برای جذب بیشتر جوانان و ایجاد جذابیت در نمازهای جمعه و مساجد باشد.

وی گفت: خیلی باید در خصوص جذب جوان‌ها کار کرد زیرا اکنون، جمعیت فعلی ما جوان است و باید مساجد، همیشه برای جوانان جذابیت داشته باشد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان این‌که «فرهنگ‌نامه جمعه» حاوی مطالبی در خصوص آداب روز جمعه و نماز جمعه در اوایل سال 94 توسط انتشارات دارالحدیث منتشر خواهد شد، بیان کرد: نماز جمعه برای جذب جوانان و نیروهای کارآمد جامعه است نه برای از کارافتاده‌ها و سالخوردگان، از این رو، نماز جمعه باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و این به ذوق و ابتکار روحانیت نیازمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) همچنین ضمن تاکید بر تقویت ارتباط روحانیون شهرستان ری و ائمه جمعه و جماعات ری با مجموعه حرم مطهر و معاونت فرهنگی آستان مقدس گفت: باید همگی همت کنیم و آماده شویم که مساجد را آبادتر کنیم و جاذبه‌های آنها را برای نسل جوان بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: نماز جمعه در ردیف دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان و دفاع از نقاط مرزی از وظایف امام معصوم علیه‌السلام و در غیاب ایشان ولی فقیه است و این مساله نشان از اهمیت والای نماز جمعه است.

محمدی ری‌شهری گفت: نماز جمعه تنها نمازی است که واجب است به جماعت خوانده شود و همه مردم جز افراد خاص و معذورین موظف هستند در این نماز شرکت کنند و در روایت است کسی که می‌خواهد در نماز شرکت کند، باید با بهترین لباس خود در نماز جمعه شرکت کند که این حاکی از اشتیاق او به شرکت در نماز باشد و تاکید شده است که مخاطبان خطبه‌ها را به دقت گوش کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: از برآیند احکام و آداب نماز جمعه این چنین مشخص می‌شود که نماز جمعه ویژه نیروهای بانشاط و فعال جامعه است و از این رو باید دبیرخانه، ستادهای نماز جمعه و خود ائمه جمعه به دقت مساله شرکت جوان‌ها در نمازهای جمعه را آسیب شناسی و بررسی کنند و آنچه مانع از شرکت جوان‌ها می‌شود را شناسایی کنند.

وی مدیریت زمان در برگزاری نماز جمعه، احترام و ارتباط ویژه با جوانان و تلاش برای بهره‌مندی از جذابیت‌های لازم را از جمله عوامل گرایش جوانان به نماز جمعه برشمرد و افزود: خطبه‌های نماز جمعه باید مختصر و موثر و دارای جاذبه باشد.

انتهای پیام

کد N765632

وبگردی