آفتاب

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و جدایی‌طلبان اوکراین

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و جدایی‌طلبان اوکراین

دولت آمریکا اعلام کرد، تحریم هایی جدید علیه هشت تن از مقامات وابسته به جدایی‌طلبان اوکراین و همچنین یک بانک روسیه اعمال کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا همچنین هشدار داد حملات اخیر شورشیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین ناقض توافق‌نامه صلح این کشور بوده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هشت مقام مرتبط با جدایی‌طلبان شرق اوکراین و همچنین یک گروه ملی‌گرای روس تحت عنوان "اتحادیه جوانان اوراسیایی" را که به ادعای واشنگتن به جذب نیرو برای شورشیان اوکراینی کمک می‌کند را در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

از جمله مقامات جدایی‌طلب تحریم شده توسط آمریکا، آلسکاندر کارامان، اولکساندر خوداکوفسکی و اکاترینا گوباروا که به جمهوری خلق دونتسک تعلق دارند، هستند.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک روس به نام "بانک بازرگانی ملی روسیه" را که تبدیل به بزرگ‌ترین بانک در شبه جزیره کریمه شده نیز تحریم کرد. علاوه بر آن سه مقام وابسته به دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

آدام سزوبین، معاون موقت امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام اینکه واشنگتن روز سه‌شنبه هشت تن از مقامات جدایی‌طلبان اوکراین و یک بانک روس را تحریم کرده است، گفت: اگر روسیه به حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در اوکراین ادامه دهد و توافقات مینسک و طرح اجرای آن‌ها را نقض کند، روند افزایش هزینه‌های چشمگیری که تاکنون به این سبب پرداخت کرده است، همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N765147

وبگردی