آفتاب

اگر ایران نبود عراق از بین می‌رفت

اگر ایران نبود عراق از بین می‌رفت

معاون رییس الحشد الشعبی عراق با اعلام حمایت‌های ایران از نیروهای عراقی برای مقابله با داعش گفت: اگر ایران نبود عراق از بین می‌رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بنابر گزارش اخبار العراق، ابومهدی المهندس امروز (چهارشنبه) در سخنانی با تاکید بر حمایت‌های موثر تهران از کشورش تصریح کرد: ما برای مقابله با گروه تروریستی داعش نیازمند ایران هستیم.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا بیان کرد: ایران با هماهنگی وزارت دفاع عراق از گروه‌های مسلح شیعی به نام "الحشد الشعبی" برای مقابله با گروه داعش حمایت می‌کند.

او با تاکید بر این که حمایت ایران، همسایه شرقی عراق، از گروه‌های شیعی با هماهنگی وزارت دفاع این کشور است، ادامه داد: وقتی داعش برخی شهرهای عراق را اشغال کرد ارتش این کشور در وضعیت بسیار دشواری به سر می‌برد از این رو ما کمک دوستان را خواستار شدیم.

العبیدی افزود: ما با کشورها چه آمریکا و چه ایران به واسطه دولت عراق وارد تعامل می‌شویم.

بنابر گزارش باسنیوز، وی هم‌چنین به توافقات مهم با نیروهای بین‌المللی ائتلاف جهت مقابله با گروه‌های تروریستی اشاره کرد و با پرداختن به درگیری‌های جاری در استان صلاح الدین گفت: 82 درصد از استان سامراء توسط داعش اشغال شده بود اما الان 78 درصد آن تحت کنترل نیروهای عراقی است.

انتهای پیام

کد N764927

وبگردی