آفتاب
رحمتی:

صنایع دستی از عوامل مهم در افزایش تولید ناخالص ملی است

صنایع دستی از عوامل مهم در افزایش تولید ناخالص ملی است

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: صنایع دستی با توجه به ویژگیهایی که دارد از عوامل مهم در افزایش تولید ناخالص ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر،یحیی رحمتی ظهر چهارشنبه در جلسه کار گروه اشتغال افزود: صنایع دستی میراث و فرهنگ این سرزمین است.

وی اظهار داشت: با توجه به ارزش افزوده صنایع دستی برخی از کشورهای تولید کننده مواد خام تلاش زیادی برای به کارگیری این مواد در ساخت صنایع دستی و صادرات مصنوعات با ارزش افزوده بیشتر آغاز کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در سالنامه آماری مرکز آمار اشاره ای به سهم صنایع دستی در تولید ناخالص داخلی کشور نشده اما برخی منابع آن را در حدود ۲.۹ درصد اعلام کرده اند.

رحمتی تاکید کرد: این هنر به دلیل رواج در نقاط محروم اثرات قابل ملاحظه ای در فقرزدایی و یا تعدیل مشکلات اجتماعی و توسعه اقتصادی دارد.

وی تعداد فعالان صنایع دستی در استان زنجان را هفت هزار نفر شامل ۲۴ درصد آقا و ۷۶ درصد خانم عنوان کرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یاد آورشد: استان زنجان با ۲۵۱ کارگاه صنایع دستی ثبت شده و ۸۵ رشته فعال در مقام یازدهم کشور قرار دارد.

رحمتی گفت: در واقع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقطه اتکایی است که زمینه رشد و توسعه را فراهم می کند و در این راستا باید تمهیدات لازم برای توسعه صنایع دستی در استان زنجان فراهم شود.

وی تصریح کرد: توجه به توسعه صنایع دستی باعث توسعه اشتغال در استان می شود.

کد N764924

وبگردی