آفتاب
سردار حسینی مطلق در دیدار دانشجویان پاکستانی:

ناامنی‌های منطقه ناشی از حضور کشورهای فرامنطقه‌ای است

ناامنی‌های منطقه ناشی از حضور کشورهای فرامنطقه‌ای است

فرمانده دافوس سپاه، بخش عمده‌ای از نا امنی‌های منطقه را ناشی از حضور کشورهای فرامنطقه‌ای خواند و تصریح کرد: کشورهای منطقه با باور توانمندی‌های خود در قالب امت اسلامی، قادرند امنیت منطقه را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت علمی- آموزشی دانشکده دافوس دریایی پاکستان به سرپرستی «دریادار متین الرحمان» با حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با سرتیپ دوم پاسدار بهرام حسینی مطلق فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی ( دافوس) سپاه دیدار کردند.

در این دیدار، سردار حسینی مطلق با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خیر مقدم به هیات نظامی ارتش پاکستان گزارشی از ساختار، ماموریت و چشم‌انداز دانشکده علوم دفاعی دانشگاه جامع امام حسین (ع) ارائه و بخش عمده‌ای از نا امنی‌های منطقه را ناشی از حضور کشورهای فرامنطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: حضور این کشورها در منطقه در حالی است که کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان، قادر به تامین امنیت بوده و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه نیست.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در قالب یک امت اسلامی باور کرده و با اتکای به خدا، در منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در 36 سال گذشته این تجربه موفق را که با توکل به پروردگار و ایمان و باور مردم می‌توان در برابر هر تهدیدی ایستادگی کرد و پیروز میدان بود، به جهانیان ارائه کرده است.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی سپاه، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشید و به دستاوردهای بزرگی رسید، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مولفه‌ای که در قدرت دفاعی ما نقش دارد، نیروی انسانی با ایمان جهادی، فداکار و شهادت‌طلب است که قادر است از تجهیزات به بهترین شکل استفاده کنند.

سردارحسینی مطلق با تاکید بر اینکه رزمندگان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس در شرایط تحریم با توکل به خدا حماسه آفریدند، گفت: امروز دشمنان ما می‌دانند، همان رزمندگان مجاهد دستشان از دانش و تجهیزات پیشرفته نظامی پر است و می توانند نقش مهمی را در تحولات منطقه و جهان ایفا کنند.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش سطح همکاری‌های علمی آموزشی و نظامی میان دو کشور و دانشکده دافوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاکستان، اظهار داشت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) آمادگی دارد در قالب تبادل استاد، دانشجو و متون آموزشی، تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و همسایه پاکستان قرار داده و از توانمندی‌های علمی آنها نیز بهره‌مند شود.

در این دیدار، دریادار متین الرحمان رئیس هیات نظامی کشور پاکستان ضمن معرفی دانشکده دافوس دریایی این کشور، با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) با فعالیت‌های گسترده‌ای که انجام می‌دهد به معنای واقعی برازنده نام «جامع» است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و پاکستان تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه کشورهای تاثیرگذار مسلمان در منطقه هستند، گفت: دانش‌بنیان بودن و فعالیت‌های پژوهشی، از فعالیت‌های بدیع دانشگاه جامع امام حسین (ع) است و بازدید گروههای علمی آموزشی می‌تواند نقش مهمی را در ارتقای مناسبات دو کشور ایفا کند.

بر اساس این گزارش، فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی(دافوس) دانشگاه جامع امام حسین(ع) به پرسش‌های دانشجویان دانشکده دافوس دریایی پاکستان پاسخ داد.

در پایان این مراسم نشان دانشگاه امام حسین (ع) به دریادار متین الرحمان رئیس هیات بازدید کننده نظامی ارتش پاکستان اهدا شد. 

کد N764922

وبگردی