آفتاب
عارف:

الگوسازی در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال نشد/الگوسوزی به جای الگوسازی

الگوسازی در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال نشد/الگوسوزی به جای الگوسازی

یزدـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه به دلایل مختلف الگوسازی در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های یزد بر اساس فرهنگ یزدیها که الگو محوری بود، با جدیت انجام نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت خود در دانشگاه یزد اظهار داشت: در زمینه الگوسازی به دلایل باندی و گرایش های مختلف سیاسی نتوانستیم الگوسازی کنیم و بیشتر به الگوسوزی پرداختیم.

وی بیان کرد: اکنون در دهه چهارم انقلاب باید در دانشگاه ها با محوریت علم و فناوری، الگوها را کشف و به دانشجویان معرفی کنیم تا ایده و الگو بگیرند.

عارف با بیان اینکه اگر امروز در توسعه علم و فناوری دارای جایگاه در دنیا هستیم و علاقمند به ارتقا این جایگاه هستیم، باید به توسعه علم و فناوری دست بزنیم و تنها در این صورت است که می توانیم نیازهای مردم و کشور را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه یزد یک شاخص علمی در کشور به شمار می رود، عنوان کرد: در یزد باید تلاش شود تا در سند چشم انداز توسعه، جایگاهی مشخص در زمینه علم و فناوری به این استان داده شود و باید آگاه بود که امروز شاخص های تولید علم در کشور تغییر کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تا چندی پیش، علم را در تولید مقاله خلاصه می کردیم اما اکنون این امر کافی نیست و معتقدیم علم باید تبدیل به ثروت شود و نتیجه علم باید رفاه جامعه و مردم باشد.

عارف همچنین بر لزوم تحقق تبدیل یزد به منطقه آزاد علم و فناوری تاکید کرد: ما باید قطب علمی جهان اسلام باشیم و در این مسیر باید از جامعه با انگیزه و ارزشمند دانشگاهی با استفاده از ابزارها و اختیارات به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن علم در مسیر واقعی، می توانیم شاهد رشد و شکوفایی دانشجویانما در عرصه جهانی باشیم و تکلیف خود را در برابر انقلاب، شهدا و مردم ادا کنیم.

به گزارش مهر، عارف در سفر دو روزه به زادگاه خود علاوه بر دیدار با نخبگان سیاسی استان یزد و اقشار مختلف مردم در دو جلسه جداگانه، دفتر بنیاد امید ایرانیان را نیز در منزل پدری خود در يزد افتتاح خواهد کرد.

کد N764803

وبگردی