آفتاب

باید با مذاکرات سیاسی مشکلات حل شود

باید با مذاکرات سیاسی مشکلات حل شود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی کشورهای بزرگ به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند تاکید کرد: حوادث اخیر نشان می دهد که همه افراد باید تلاش کنند با مذاکرات سیاسی مشکلات را حل کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پرونده های مهم در منطقه چگونه باید حل شوند گفت: پرونده های داغ در منطقه به اراده کشورهایی که در منطقه هستند بستگی دارد.

وی افزود: اگر کشورهای منطقه انرژی خود را یکسویه کنند و با اطمینان به سمت راه حل های سیاسی بروند، توفیق خواهند داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای بزرگ مایلند بین کشورهای منطقه اختلاف باشد و از این اختلافات بهره های اقتصادی می برند و بحران ها را تشدید می کنند.

لاریجانی تاکید کرد: برخی از کشورهای بزرگ فوق تخصص دارند که بحران ایجاد کنند. خودشان می روند و آن را به عنوان میراث در منطقه می گذارند و ضررش را کشورهای منطقه می برند.

وی اظهار داشت: تمام تلاش این است که در این گفت و گوهاهمگرایی هایی در مسایل مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به وجود آید تا کشورهای منطقه و مسلمان از انرژی خود استفاده کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از محمد مبارک خلیفی رییس مجلس قطر گفت: ما همیشه با قطر رایزنی های نزدیک داشتیم و امروز هم مذاکرات خیلی سازنده و خوب بود.



** کشورهای منطقه تلاش کنند با مذاکرات سیاسی مشکلات را حل کنند

خبرنگاری از لاریجانی پرسید: دیروز یکی از مسوولان ایرانی بیان کرده که خروج منصور هادی از صنعا اشتباه است نقش ایران در تحولات یمن را چه طور می بینید؟

لاریجانی پاسخ داد: طبعا ما این کار را درست نمی دانیم یعنی یمن به عنوان کشور مهم در منطقه حتما باید با گفت و گوهای سیاسی به نتیجه برسد. موضع ما این است که همه طرفها را به گفت و گوهای سازنده برای راه حل های مشترک دعوت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید پند بگیرند که در سال های اخیر در سوریه، بحرین و لیبی چه راه حل هایی به کار برده اند؟ آیا از این راه حل ها بهره ای برده اند؟ حوادث اخیر این درس را می دهد که همه افراد تلاش کنند و مذاکره سیاسی مشکلات داخلی خود را حل کنند. البته کشورهای منطقه هم می توانند این خط را حمایت کنند.
کد N764788

وبگردی