آفتاب

تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس برای پی بردن به محتوای پیام اردن به تهران

تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس برای پی بردن به محتوای پیام اردن به تهران

ناظران و دیپلمات‌های حوزه خلیج فارس به دنبال رسیدن به محتوای پیام اردن به تهران هستند که از طریق ناصر جوده، وزیر خارجه اردن به ایران ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ روزنامه العرب الیوم نوشت: ناظران و دیپلمات‌های حوزه خلیج (فارس) سعی دارند تا به محتوای پیام اردن که از طریق ناصر جوده، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن در سفری غیرمنتظره به تهران ابلاغ شده دست یابند نامه ای که از سوی ملک عبدالله دوم برای حسن روحانی رییس جمهور ایران ارسال شده است.

به نوشته العرب الیوم، این نامه در حالی به دست روحانی رسیده که روزنامه‌نگاران و نویسندگان حوزه خلیج (فارس) بر این باورند که این اقدام اردن بر روابط با کشورهای حوزه خلیج (فارس) تاثیر خواهد گذاشت.

العرب الیوم در ادامه به نقل از یک دیپلمات اردنی افزود که پیام اردن به تهران نمی‌تواند به هیچ وجه به ضرر روابط اردن با کشورهای حوزه خلیج (فارس) باشد و البته به نفع اردن هم نیست که بدون مشورت با متحدان و دوستانش در این مسیر گام بردارد.

به عقیده کارشناسان و دیپلمات‌ها بعد از آنکه اردن به بررسی مسایل موجود از جمله پرداختن عربستان به مشکلات امنیت داخلی و تامین جبهه جنوبی و احتمال امضای توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 ، پرداخت به نظر می‌رسد که این گام اردن کاملا از سوی این کشور حساب شده بوده است تا بتواند از نزدیک با مواضع ایران آشنا شود و از آن اطلاع یابد.

انتهای پیام

کد N764550

وبگردی